کد خبر: 1532
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 05:01
بازیگر «بازگشته» در هیات مدیره کمپانی «رونا» کنار مدیر اجرایی یونیسف می‌نشیند تا به بومیان آمازون کمک کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ورایتی، لئوناردو دی‌کاپریو بعد از سرمایه‌گذاری در کمپانی تولید نوشیدنی «رونا»، به هیات مشاوران این شرکت اکوادوری پیوست.
دی‌کاپریو در یک جلسه سرمایه‌گذاری شرکت کرد که از دیگر چهره‌های حاضر در آن می‌توان به مارلون ویاناس، آدام رودریگز از سریال «سی‌اس‌آی میامی» و جان ایزنر و استیو جانسون، بازیکنان حرفه‌ای تنیس اشاره کرد. چنینگ تیتوم هم یکی از سرمایه‌گذاران اولیه رونا بود.
محصولات رونا از برگ چای کافئین‌دار گایوسا تولید می‌شوند که از جنگل‌های اکوادور به دست می‌آید. این برگ را ۳ هزار خانواده بومی منطقه آمازون از جنگل‌های بارانی آن به دست می‌آورند. دی‌کاپریو گفت: «بسیار مفتخرم که در حمایت از مردم بومی منطقه آمازون به رونا پیوستم. آینده این جوامع و جوامع بسیار دیگری مانند آن‌ها در خطر است چون سرزمین‌های بومی آن‌ها به خاطر استخراج مناطع طبیعی و توسعه کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. روش‌های کشاورزی تجدیدپذیر و ادامه‌دار، کلید اطمینان حاصل کردن از این است که بسیاری از مردمی بومی، آینده‌ای روشن خواهند داشت.»
دی‌کاپریو می‌خواهد سهام خود را به گروه‌های بومی در آمازون اهدا کند و می‌گوید: «ما باید تمام تلاش‌مان را در کمک به مردم بومی و محلی بکنیم که اغلب بدترین تنزل‌های محیط‌زیستی را متحمل می‌شوند و بیشتر از همه تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار دارند. قدرت بخشیدن به آن‌ها برای ایستادگی و مقابله با کسانی که بقای آن‌ها را به خطر می‌اندازند، هدفی است که باید مورد حمایت قرار بگیرد.»
دی‌کاپریو در هیات مشاوران این کمپانی، به چهره‌هایی از جمله یولاندا کاکابادسه رییس صندوق حیات وحش جهانی و آن وِنِمن وزیر سابق کشاورزی ایالات متحده و مدیر اجرایی یونیسف می‌پیوندد. او در سخنرانی دریافت جایزه اسکار خود برای فیلم «بازگشته» در ماه فوریه هم درباره تغییرات اقلیمی صحبت کرده بود و آن را «فوری‌ترین تهدیدی که بشریت با آن روبه‌روست» خوانده بود. دی‌کاپریو همچنین مدت‌هاست که از سازمان‌های محیط‌زیستی حمایت می‌کند و تا به حال در هیات مدیره صندوق حیات وحش جهانی، گلوبال گرین آمریکا، صندوق بین‌المللی رفاه حیوانات و انجمن دفاع از منابع طبیعی حضور داشته است.

منبع: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار