پوتین: روابط روسیه و ایران راهبردی و استرانژیک است | فراتاب
کد خبر: 152
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1394 - 08:50
مشاور بین الملل مقام معظم رهبری روز چهارشنبه 14 بهمن ماه با پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه و منطقه ای را مورد گفت وگو قرار داد.

به گزارش فراتاب، در این دیدار رییس جمهوری روسیه ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط راهبردی دو کشور گفت :ضروری است همکاری ها در تمامی زمینه ها گسترش یافته و از همه ظرفیت ها در این جهت بهره برداری شود.


دکتر ولایتی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات رییس جمهور روسیه، به دیدگاه مقام معظم رهبری در نگاه به شرق و توسعه همکاری ها با روسیه اشاره کرد و گفت:جمهوری اسلامی ایران و روسیه در جهت تنظیم روابط راهبردی و استراتژیک گام بر می دارند و این مسیر بازگشت ناپذیر در توسعه و گسترش همکاری های راهبردی و استراتژیک می تواند به ایجاد ثبات و صلح در منطقه و عرصه بین المللی کمک نماید.


ولایتی که به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه به این کشور سفر کرده است علاوه بر شرکت در کنفرانس همکاری های ایران و روسیه در شرایط نوین ژیوپلتیک،با مقامات عالی این کشور از جمله دستیار ارشد رییس جمهور،نماینده ویژه رییس جمهور،دبیر شورای امنیت ملی،رییس و اعضا کمیته بین الملل دوما و برخی دیگر از مقامات دیدار و در خصوص روابط دو جانبه،منطقه ای و بین المللی به تبادل نظر پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرات
آخرین اخبار