کد خبر: 1487
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 02:45
امروز عصر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و حسن دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق دیدار کردند.

به‌ گزارش فراتاب به‌ نقل از سایت ریاست اقلیم کردستان عراق، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و حسن دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق دیدار کردند. در این دیدار هیئتی ایرانی، متشکل از حسن دانایی فر، محمد آل اسحاق و مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار وضعیت منطقه‌، آخرین تحولات اخیر عراق و چگونگی جنگ با داعش مورد بررسی قرار گرفته‌ است. رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با سفیر ایران در عراق و هیئت همراهش، بر لزوم هماهنگی و متحد بودن تمامی گروه‌‌های عراقی در جنگ با داعش و مشکلات پیش روی این کشور تاکید کرده‌ است.

همچنین در این دیدار چگونگی روابط مابین تهران و اقلیم کردستان عراق و بغداد مورد بررسی قرار گرفته‌ است و هر دو طرف به‌ گسترش هرچه‌ بیشتر روابط تاکید کردند.


حسن دانایی‌فر در بخشی از سخنان خویش، آزادسازی روستای بشیر توسط پیشمرگان کرد را به‌ مسعود بارزانی تبریک گفته‌ است و رئیس اقلیم هم بر پشتیبانی و همکاری‌های امنیتی دوجانبه‌ مابین ایران و اقلیم کردستان تاکید کرده‌ است.

شایان ذکر است که‌ به‌ تازگی رایزنی‌های گسترده‌ای مابین ایران و اقلیم کردستان عراق پیرامون گسترش روابط نفتی و گازی انجام شده‌ است و هر دو طرف مایل به‌ گسترش همکاری در این زمینه‌اند.

همچنین حسن دانایی‌فر و هیئت همراه‌ ایشان، امروز در میانه‌ سفر خویش به‌ اقلیم کردستان با نچیروان بارزانی و دکتر برهم صالح هم دیدار کرده‌اند. 

نظرات
آخرین اخبار