محکومیت موسس جنبش ضد اسلامی پگیدا در دادگاه | فراتاب
کد خبر: 1472
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 01:45
دادگاهی در آلمان یکی از موسسان جنبش ضد اسلامی پگیدا را به دلیل نشر سخنان تحریک آمیز علیه مهاجران در فیس بوک محکوم به پرداخت جریمه نقدی کرد.

به گزارش فراتاب، دادگاهی در آلمان یکی از موسسان جنبش ضد اسلامی پگیدا را به دلیل نشر سخنان تحریک آمیز علیه مهاجران در فیس بوک محکوم به پرداخت جریمه نقدی کرد.

 دادگاه شهر درسدن در شرق آلمان روز سه شنبه اعلام کرد لوتز باخمن به دلیل «آشغال و حیوان» خواندن خارجی‌ها ملزم به پرداخت 9 هزار و 600 یورو (11 هزار دلار) است.

دادستان درسدن می‌گوید هدف باخمن از نگارش پیام‌هایی که در سپتامبر 2014 (حدود شهریور 1393) در فیس‌بوک منتشر کرده، تحریک آلمانی‌‎ها علیه پناهجویان بوده است.

گروه ضد اسلامی و راست‌افراطیِ پگیدا در طول سال گذشته بارها به سازماندهی تظاهرات و تجمعاتی علیه حضور پناهجویان در آلمان و اروپا و سیاست درهای باز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در قبال پناهجویان پرداخته است. 

لوتز باخمن در تجمع طرفداران پگیدا

پگیدا مخفف عبارت آلمانی «اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌شدن غرب» است. این جنبش اکتبر 2014 در درسدن، در شرق آلمان تشکیل شد و از آن زمان، طرفداران این جنبش، دوشنبه هر هفته در این شهر راه‌پیمایی شبانه برگزار می‌کنند.  

باخمن ادعا می‌کند که محاکمۀ وی «صرفاً با انگیزۀ سیاسی» صورت می‌گیرد و مقامات قصد دارند وی و جنبش پگیدا را بی‌اعتبار کنند. این نخستین باری نیست که جنبش مزبور رسوایی به بار می‌آورد. پیشتر، باخمن در پی انتشار عکسی از خودش با شمایل هیتلر خشم عمومی را برانگیخت و این موضوع سبب کناره‌گیری وی از رهبری این گروه شد.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار