کد خبر: 1471
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1395 - 01:15
تصویب قانون کمیسیون نظارت بر مجریان قانون در ترکیه؛
پارلمان ترکیه با تصویب قانون ایجاد کمیسیون نظارت بر مجریان قانون یکی از آخرین موانع باقی مانده برای دسترسی اتباعش به کشورهای اروپایی بدون گرفتن روادید را برداشت.

به گزارش فراتاب ،پارلمان ترکیه با تصویب قانون ایجاد کمیسیون نظارت بر مجریان قانون یکی از آخرین موانع باقی مانده برای دسترسی اتباعش به کشورهای اروپایی بدون گرفتن روادید را برداشت.

پارلمان ترکیه با هدف قانونمند کردن فعالیت‌های مجریان قانون، طرح ایجاد کمیسیون نظارت را تصویب کرد که گفته می شود با این قانون روند فعالیت مجریان قانون منظم و مسیر برای اقدامات تنبیهی علیه هر گونه سوء استفاده از قدرت باز می‌شود.

پارلمان ترکیه در حالی این قانون را تصویب کرده است که بر اساس توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا، پناهجویانی که از اول فروردین 1395 (20مارس) به طور «غیر قانونی» وارد یونان شده‌اند در صورتی که موفق به دریافت پناهندگی نشده باشند به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

اتحادیه اروپا همچنین در ازای بازگرداندن هر مهاجر سوری به ترکیه، یک شهروند سوری دیگر را که درخواستی قانونی داده است، پذیرش خواهد کرد.

با امضای این توافقنامه ترکیه برای میزبانی و ایجاد تسهیلات به منظور نگهداری پناهجویان، سه میلیارد یورو از اتحادیه اروپا تا پایان سال 2018 دریافت خواهد کرد.

تصویری از کمپ پناهجویان در مناطق مرزی یونان و مقدونیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این استرداد با اعتراض بسیاری از نهادهای حقوق بشر همراه بوده است. این سازمان‌ها و نهادها بر این باورند ترکیه مکان مناسبی برای پناهجویان نیست.

سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار پناهجو و مهاجر وارد حوزه اتحادیه اروپا شدند. بیشتر این پناهجویان از طریق یونان و ترکیه به این قاره آمده بودند.

بر همین اساس کمیسیون اروپا قرار است روز چهارشنبه موافقت مشروط خود را با تردد شهروندان ترکیه در منطقه شنگن بدون اخذ ویزا اعلام کند.

از سوی دیگر کابینه ترکیه شامگاه دوشنبه لغو ویزا برای گردشگران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا را در صورت اقدام متقابل اروپایی‌ها تصویب کرد.

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار