کد خبر: 1433
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1395 - 02:35
وزرای خارجه دو کشور روسیه و اتیوپی در دیدار با یکدیگر، برای افزایش سرمایه گذاری های دو جانبه و تجارت میان دو طرف به توافق رسیدند.

فراتاب- وزرای خارجه دو کشور روسیه و اتیوپی در دیدار با یکدیگر، برای افزایش سرمایه گذاری های دو جانبه و تجارت میان دو طرف به توافق رسیدند.  به نقل از ایتارتاس، وزرای خارجه روسیه و اتیوپی در دیدار با یگدیگر جهت افزایش سرمایه گذاری دوجانبه و تجارت به توافق رسیدند. «تدروس قبریسوس»، وزیر خارجه اتیوپی در رابطه با دیدار با همتای روسی خود، «سرگئی لاوروف» گفت که دو طرف در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه به توافق رسیدند.

وی همچنین خواستار افزایش حمایت روسیه از این کشور شد. وزیر خارجه اتیوپی در مورد حجم فعلی مبادلات تجاری میان دو کشور افزود: مقدار فعلی آن چیزی نیست که ما به دنبال آن هستیم. ما به توافق رسیدیم که همکاری خود را در این زمینه افزایش دهیم. انتظار داریم روابط ما در زمینه تجارت تقویت شده و شاهد سرمایه گذاری های بیشتری را از جانب روسیه (در اتیوپی) خواهیم بود. وزیر خارجه اتیوپی گفت: آموزش، علوم، فناوری هم مهم هستند. ما نیازمند حمایت روسیه هستیم. وی با اشاره به نقش روسیه در برقراری صلح در شاخ آفریقا افزود: روسیه از صلح در شاخ آفریقا حمایت کرده و به منطقه برای مبارزه با تروریسم کمک می کند. ما امیدواریم که این حمایت ها ادامه پیدا کند.

نظرات
آخرین اخبار