کد خبر: 1394
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 19:30
با امضای تفاهم‌نامه بین ایران و کره جنوبی برای اتصال 18 هزار روستا به اینترنت
در حاشیه سفر هیات تجاری کره جنوبی که به سرپرستی رئیس‌جمهور این کشور به ایران صورت گرفته است ظهر امروز در هتل اسپیناس پلاس تهران تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت دی‌جی‌فای کره جنوبی و شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل منعقد شد.

به گزارش فراتاب و به نقل از  ایلنا، در حاشیه سفر هیات تجاری کره جنوبی که به سرپرستی رئیس‌جمهور این کشور به ایران صورت گرفته است ظهر امروز در هتل اسپیناس پلاس تهران تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت دی‌جی‌فای کره جنوبی و شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل منعقد شد.مدیرعامل دی‌جی‌فای تصریح کرد: به دلیل تکنولوژی منحصر به فرد و تازه‌ای که ما در اختیار داریم بسیار بر این تاکید داریم که از آن حفاظت کنیم و به همین سبب است که شرکت‌های طرف قرارداد خود را با دقت انتخاب می‌کنیم و ایران نیز سومین کشور در دنیا است که از تکنولوژی ما استفاده می‌کند.

هان مان جی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این شرکت دارای تکنولوژی منحصربه فردی است گفت: شرکت ما در فعالیت مخابراتی و اینترنت‌رسانی از طریق ماهواره متمرکز شده است.

وی افزود: این اولین تفاهم‌نامه‌ای است که ما در خاورمیانه امضا کرده‌ایم و تا پیش از این، از این تکنولوژی فقط در کشورهای آمریکا و کره جنوبی استفاده کرده بودیم.

مدیرعامل دی‌جی‌فای تصریح کرد: به دلیل تکنولوژی منحصر به فرد و تازه‌ای که ما در اختیار داریم بسیار بر این تاکید داریم که از آن حفاظت کنیم و به همین سبب است که شرکت‌های طرف قرارداد خود را با دقت انتخاب می‌کنیم و ایران نیز سومین کشور در دنیا است که از تکنولوژی ما استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه ما به 18 هزار روستا اینترنت پرسرعت ارائه خواهیم داد و این سرعت اینترنت‌ها براساس توافقی که با شرکت ایرانی کرده‌ایم بین 3.5 تا4 گیگ بر ثانیه خواهد بود.

وی افزود: تفاهم‌نامه امروز ما حاصل تلاش 6 ماه مذاکره است و دو طرف برای این 6 ماه زحمات زیادی کشیده است.

هان‌مان‌جی در مورد نحوه تعامل با شرکت ایجاد ارتباطات بین‌الملل اظهار داشت: بیشتر سرمایه‌گذاری نقدی را شرکت ایرانی انجام خواهد داد و ما وسایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به ایران منتقل خواهیم کرد و ضمن آنکه این اینترنت دهی مستقیما از طریق ماهواره کره‌ای خواهد بود اما اگر ایرانی‌ها ماهواره انحصاری برای خود داشته باشد در صورت هماهنگی سیستم‌های نرم‌افزاری از ماهواره ایرانی استفاده خواهیم کرد اما به دلیل بحث‌های امنیتی و حفظ تکنولوژی از ماهواره‌های اجاره‌ای و مشارکتی استفاده نخواهیم کرد.

مدیرعامل دی‌جی‌فای تصریح کرد: ‌ما انتظار داریم در ماه جولای و یا اکتبر قرارداد نهایی را با طرف ایرانی به امضا برسانیم و بعد از آن به شناسایی روستاها عملیات مجهز کردن آنها را به اینترنت آغاز کنیم و فکر می‌کنیم این عملیات یکسال و نیم زمان ببرد.

طرفین کره‌ای و ایرانی از بیان ارزش قرارداد خودداری کردند و تا نهایی شدن میزان عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نمی‌توان ارزش آنرا دقیق معین کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا این تفاهم‌نامه بین محمدکریم ناصر صراف و هان‌مان‌جی مدیرعامل دی‌جی‌فای به امضا رسید. شایان ذکر است 19 قرارداد دیگر نیز امروز با حضور روسای جمهور ایران و کره جنوبی به امضا رسیده است.

نظرات
آخرین اخبار