رئیس جمهور کره جنوبی در سفری تاریخی وارد تهران شد | فراتاب
کد خبر: 1375
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 06:00
پارک گئون هی، رئیس جمهور کره جنوبی در سفری تاریخی وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال ویر صنعت، معدن و تجارتِ ایران قرار گرفت.این نخستین بار است که رئیس جمهوری از کشور کره جنوبی به ایران می‌آید.

به گزارش فراتاب،پارک گئون هی، رئیس جمهور کره جنوبی در سفری تاریخی وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال ویر صنعت، معدن و تجارتِ ایران قرار گرفت.

این نخستین بار است که رئیس جمهوری از کشور کره جنوبی به ایران می‌آید.

هیأتی 236 نفره متشکل از مقامات، رؤسای شرکت‌های کره‌‎ای و صاحبان صنایع، رئیس جمهور کره جنوبی را در این سفر همراهی می‌کنند.

قرار است پارک روز دوشنبه (13 اردیبهشت) با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار کند.

استقبال  محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارتِ ایران (نفر سوم از راست) از پارک گئون هی، رئیس جمهور کره جنوبی 

تقویت همکاری‌های مشترک میان ایران و کره جنوبی در حوزه‌های انرژی، بانک و بیمه، پروژه‌های زیربنایی، بهداشت و درمان، علم و فناوری از جمله اهداف این سفر تاریخی عنوان شده است.

در جریان این سفر سه روزه، همایش بررسی راه‎های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران–سئول در دورۀ پسا برجام و فرصت‎های سرمایه گذاری شركت‎های كره‌ای در پروژه‎های اقتصادی ایران، در تهران برگزار خواهد شد.

همزمان با سفر رییس جمهور کره جنوبی به ایران، واردات میعانات نفتی این کشور از تهران تا 10 برابر افزایش یافت و به 300 هزار بشکه در روز رسید.

همچنین واردات صد هزار بشکه‎ای نفت خام این کشور از تهران به زودی به دو برابر افزایش خواهد یافت.


پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) روز یکشنبه (12 اردیبهشت) اعلام کرد در راستای سفر پارک به ایران ژئونگ اون بو، رئیس كمیسیون خدمات مالی و رئیس كمیسیون اوراق بهادار و اوراق آتی بازار كره جنوبی، تارك یونگ سونگ، مدیر بخش خدمات مالی بین‌‎المللی و چویی جونگ وون معاون وی با مدیران ارشد رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران مذاكره كردند.

داود زارعیان، سخنگوی شركت مخابرات ایران نیز از تهیۀ یك تفاهمنامۀ همكاری با شركت‏های كره‎ای فعال در بخش شبكه خبر داد و به خبرگزاری ایرنا گفت این تفاهمنامه روز دوشنبه در حضور رؤسای جمهوری دو كشور امضا خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا همچنین به نقل از كانگ‌ هواین، وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی نوشت در سفر رئیس جمهور كره جنوبی به تهران دو یادداشت تفاهم ریلی میان ایران و كره جنوبی به امضا می‌رسد و تا پایان 2016 خط هوایی بین تهران و سئول برقرار می‌شود.

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار