خرسندی روحانی از نتیجه دور دوم انتخابات مجلس | فراتاب
کد خبر: 1368
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 03:55
رئیس‌جمهوری ایران طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که مجلس بعدی، مجلسی همگام‌تر با دولت باشد و دولت بتواند به وعده‌هایش بهتر عمل کند. جناح طرفدار دولت روحانی اکثریت را در مجلس دهم در دست دارند.

به گزارش فراتاب ،حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در مراسم روز کارگر در ایران به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اشاره و از نتیجه آن ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، حسن روحانی تصریح کرد که مجلس بعدی هماهنگی بیشتری با دولت دارد و به همین دلیل دولت می‌تواند به وعده‌هایی که به مردم داده بهتر عمل کند.

رئیس‌جمهوری ایران همچنین درباره ورود ۱۸ زن به مجلس شورای اسلامی گفت: «برای نخستین بار ۱۸ نماینده زن به مجلس شورای اسلامی راه یافتند. ما خوشحالیم در همه صحنه‌ها بانوان عزیز ما در تحصیل، كار، تلاش، كوشش، دنیای سیاست، دولت، مجلس و قوای مختلف و همه جا حضور دارند.»

تعداد زنان راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی در این دوره بیش از تمام دوره‌های پس از انقلاب ۵۷ است.

مجید انصاری معاون پارلمانی حسن روحانی نیز در مصاحبه‌ای به اظهارات اخیر غلامعلی حداد عادل درباره "دخالت دولت در انتخابات" واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، انصاری در این باره گفت: «دخالت دولت در انتخابات به عنوان اجرای انتخابات وجود دارد؛ یعنی دولت انتخابات را قانونی و به نحو احسن همانند مرحله اول انتخابات برگزار می‌کند.»

حداد عادل نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی که نتوانست در انتخابات رای لازم برای ورود به دور بعدی مجلس را به دست آورد، هفته گذشته گفته بود: «نگرانی از دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات مطرح و نمونه‌های متعددی هم ارائه شده است.» او پس از آن نیز اعلام کرد که «بخشی از این مستندات به دولت ارائه شده است».

مجید انصاری اما تصریح کرد که هیچ مستنداتی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات ارائه نشده و اضافه کرد: «دخالت دولت یعنی وزارت کشور در انتخابات به عنوان مجری انتخابات مبنای قانون است و اگر کسی خلاف این موضوع را ادعا دارد، باید دلایل و مدارک خود را نیز ارائه کند. طبعا در این صورت خود دولت قبل از هر کس دیگری رسیدگی‌های لازم را خواهد کرد و اگر موردی وجود داشته باشد برخوردهای لازم نیز صورت خواهد گرفت.»

محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور نیز روز شنبه در واکنش به سخنان حداد عادل گفت: «اگر یک کارمند دولت در ساعت غیراداری و بدون استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات فعالیت کند، مرتکب تخلفی نشده است».

وی اضافه کرد: «فراموش نکنیم منظور ما از کارکنان دولت، همه کسانی است که از بیت‌المال حقوق می‌گیرند و نمایندگان مجلس نیز شامل این مسئله می‌شوند».

پیشتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز اعلام کرده بود که مدارکی درباره دخالت دولت و یا سایر قوا در انتخابات به این وزارتخانه ارائه نشده است.

دومین دور انتخابات مجلس دهم روز جمعه ۱۰ اردیبهشت برگزار شد. بر اساس نتایج اعلام‌شده این انتخابات، اکثریت مجلس آتی در اختیار جناح طرفدار دولت روحانی و اصلاح‌طلبان خواهد بود.

دهمین دور مجلس شورای اسلامی ایران از روز ۸ خرداد (۲۸ مه) رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

نظرات
آخرین اخبار