کد خبر: 1363
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 01:55
دیدار پوتین و آبه وراهههای گسترش همکاری
سفر غیر رسمی نخست وزیر ژاپن به روسیه فرصتی است برای دیدار وی با رئیس جمهوری این کشور و ارزیابی راه های توسعه روابط دو جانبه که در سال های اخیر به نازلترین حد خود رسیده است.

 

فراتاب- سفر غیر رسمی نخست وزیر ژاپن به روسیه فرصتی است برای دیدار وی با رئیس جمهوری این کشور و ارزیابی راه های توسعه روابط دو جانبه که در سال های اخیر به نازلترین حد خود رسیده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین از برنامه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیری ژاپن خبر داد. این دیدار قرار است در شِشم ماه میلادی مه و در جریان سفر غیر رسمی آبه به شهر «سوچی» روسیه انجام شود.
به گفته کرملین، در این دیدار محور گفتگوی طرفین ارزیابی شرایط فعلی و احتمال توسعه همکاری دو جانبه در مسائل تجاری -اقتصادی و همچنین زمینه های انسان دوستانه است. مسائل مهم بین المللی نیز از دیگر محورهای گفتگو بین پوتین و آبه خواهد بود. لازم به ذکر است که روابط مسکو - توکیو از زمان الحاق شبه جزیره «کریمه» به روسیه و پیروی ژاپن از تحریم های ضد روسی غرب، به سردی گرائیده است. از سوی دیگر عدم انعقاد معاهده صلح پس از جنگ جهانی دوم و مناقشه بر سر جزایر «کوریل جنوبی» از دیگر مسائل لاینحل میان دو کشور است.

نظرات
آخرین اخبار