کارت کنکور ارشد از فردا توزیع می شود | فراتاب
کد خبر: 1351
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 11:40
اعلام جزئیات دریافت کارت؛
آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال ۹۵ و بیست و یکمین دوره المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ برگزار می شود و کارت آزمون از فردا دوشنبه ۱۳ اردیبهشت توزیع می شود.

به گزارش فراتاب، آزمون کارشناسی ارشد برای ‌۱۳۶ کدرشته‌‌ امتحانی‌ در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار می شود.

داوطلبان‌ متقاضی‌ هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند و شهرستان محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت آنان است.

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به آدرس www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

داوطلبان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در یکی از ۶۶ کدرشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم نیز بوده‌اند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از پایگاه اطلاع‌رسانی فوق پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو)، ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعی استراتژیک)، ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژیک)، ۱۱۵۶ (آماد)، ۱۱۵۷ (مدیریت بحران)، ۱۱۵۸ (پدافند غیرعامل ۱)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ‌‌۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی‌)، منحصراً در شهر تهران‌ برگزار می شود.

داوطلبان‌ هریک از کد‌رشته‌های امتحانی مذکور ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهر تهران مراجعه کنند.

آزمون کدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی الهیات و معارف اسلامی) منحصراً در شهرهای مقدس مشهد و قم برگزار می‌شود.

حوزه امتحانی داوطلبان این کدرشته امتحانی با توجه به استان محل اقامت آنان (براساس تقاضانامه ثبت‌نامی تکمیلی توسط داوطلبان) تعیین شده و لازم است این داوطلبان با توجه به آدرس درج شده بر روی کارت شرکت در آزمون خود به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

محل برگزاری آزمون برای ۷ کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی ۱۱۴۷، ۱۱۴۹‌،‌۱۱۵۰‌، ۱۱۵۱، ۱۱۵۳، ۱۱۵۸ و‌ ۱۱۵۹ که ثبت‌نام آنها توسط دستگاههای اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهر تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگانهای ذیربط صادر می کنند آزمون این کدرشته‌ها در تاریخ های پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد.

برای این دسته از داوطلبان کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق سایت سازمان سنجش صادر نشده است.

همچنین همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ ، اولین مرحله آزمون بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور نیز در ۲۰ مجموعه رشته‌ برگزار می شود.

المپیاد در رشته های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی – زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی برگزار می‌شود.

آن دسته از داوطلبانی که منحصراً متقاضی شرکت در آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور شده‌اند، لازم است براساس برنامه زمانی اعلام شده برای هریک از رشته‌های مذکور، در آزمون رشته امتحانی دوره کارشناسی ارشد مربوط شرکت کنند.

این داوطلبان باید همزمان با سایر داوطلبان کد رشته های مربوط از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

چنانچه‌ زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون داوطلبی با زبان‌ خارجی‌ وی‌ در ثبت‌نام‌ اینترنتی مغایرت‌ دارد، یا در رابطه با معلولیت (نابینا، ناشنوا و معلول) اختلافی مشاهده می‌شود، باید در روزهای سه شنبه ۱۴ و یا چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ (روزهای قبل از برگزاری آزمون) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه به منظور رفع نقص مراجعه کنند.

در صورتی که‌ داوطلب در نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کاردانی و کارشناسی اشکال و مغایرتی با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اینترنتی انجام شده، اشکالی‌ مشاهده‌ کند لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا ۱۷ اردیبهشت ماه منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق اقدام کنند.

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی هستند لازم است در نیمه دوم خرداد ماه (زمان تکمیل فرم انتخاب رشته) نسبت به پرداخت مبلغ ۹۲ هزار ریال (۹ هزار و ۲۰۰ تومان) به صورت الکترونیکی اقدام کرده و سپس بند مربوط را علامتگذاری کنند.

اطلاعیه این سازمان در مورد نتایج اولیه آزمون، مشاهده کارنامه و نحوه انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز می‌شوند، نیمه دوم خرداد ماه سال ۹۵ در نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) منتشر و همچنین در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نیز قرارداده خواهد شد.

 

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد باید پس از برگزاری آزمون نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در کنکور ارشد در روزهای ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

منبع:خبرگزاري مهر

نظرات
آخرین اخبار