جشنواره کن ۲۰۱۶: حضور جورج کلونی قطعی است؛ وودی آلن شاید! | فراتاب
کد خبر: 1336
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 08:40
در مهم ترین فستیوال جهان چه می گذرد؟
بانی فیلم – گروه سینمای جهان – وصال روحانی: یکی از فیلم هایی که در جشنواره امسال کن فرانسه (۲۲ اردیبهشت تا ۲ خرداد) به نمایش در می آید، کاری است به نام «هیولای پول» با بازی جرج کلونی و جولیا رابرتز و کارگردانی جودی فاستر.

به گزارش فراتاب، این در حالی است که اکران این فیلم در آمریکای شمالی نیز از ۲۴ اردیبهشت شروع می شود و همسو با آن رابرتز سفری قطعاً خبرساز را به کن، مهمترین فستیوال سینمای دنیا تجربه خواهد کرد. در این فیلم کلونی رل یک شخصیت تلویزیونی را بازی می کند که کارش ارائه توصیه ها و راهکارهای موفقیت در بازار بورس به بینندگان است ولی وقتی یک تماشاگر (با بازی جک اوکانل) او را گروگان می گیرد و دلیل آن را نابودی اقتصادی خود بر اثر همین توصیه ها عنوان می کند، همه چیز به هم می ریزد. دومینیک وست و کایت ریونا بالفی دیگر بازیگران عمده این فیلم هستند.
حضور «هیولای پول» در «کن ۲۰۱۶» به معنای مشارکت سونی پیکچرز یکی از استودیوهای بزرگ هالیوود در مهمترین جشنواره سینمای دنیا هم که امسال شصت و نهمین دوره خود را برگزار می کند، است و این اسباب رضایت تیه ری فره مو رییس فستیوال و همکاران او در هیات مدیره جشنواره را فراهم می آورد. این اولین بار نیست که جولیا رابرتز به کن سفر می کند اما نخستین مرتبه ای است که او در معیت فیلم جدیدش و به انگیزه نمایش آن در این فستیوال راهی آنجا می شود. شروع تولید این فیلم توسط سونی زمانی بود که تام روتمن رییس فعلی این استودیو در کمپانی تری استارز کار می کرد و آنجا این فیلم به وی پیشنهاد شد و او آن را پسندید و وقتی به سونی کوچ کرد پروژه آن را همراه با خود به آن کمپانی برد و کارهای اجرایی اش را انجام داد. آنهایی که نسخه نهایی این فیلم را قبل از اکرانش در کن و شروع نمایش عمومی آن دیده اند، می گویند این یک کار کمدی ـ اجتماعی جالب با رگه هایی از طنز تلخ است و بازیهای خوب کلونی و رابرتز و همین طور اوکانل از نقاط قوت آن به حساب می آید.
اگر حضور فیلم جدید کلونی و رابرتز بر پایه کارگردانی و هدایت جودی فاستر در کن امسال قطعی شده، فره مو و سایر مدیران این فستیوال دو ماهی است که با وودی الن چانه زنی می کنند تا این استاد پیر (۸۰ ساله) کمدی های تلخ و فلسفی سینمای آمریکا را نیز به دوره جدید جشنواره بکشانند و فیلم تازه او را که یک کمدی ـ رمانتیک مرتبط با دهه ۱۹۳۰ است، در این گردهمایی ویژه به نمایش بگذارند. در این فیلم ژانی برلین، استیو کارل، جسی ایزن برگ، بلیک لایولی، پارکر پوزی، کریستین استوارت، کوری استول و کن استات ایفای نقش کرده اند و یک بار دیگر با روابط و رفت و آمد کاراکترهای ویژه الن طرف هستیم. آدم هایی که نمی دانند چه می کنند و حرف ها و کارهایشان نشانگر آدم های سرگشته ای است که نگرانی های موهوم شان برای امروز و فردا از عدم درک شرایط زندگی مردم عامی و صاحب درآمد اندک بر می خیزد و چون خودشان در پول و ثروت غرق اند و غم اساسی ندارند و دچار وهم و گمان هستند، جواب ندادن تفکرات خود را یک مشکل اساسی می دانند.
وودی الن بارها به کن آمده ولی چند بار آن بدون شرکت دادن یک فیلم جدید و فقط برای یکی دو روز نظارت بر این فستیوال بوده و فره مو امیدوار است که حتی اگر الن با پخش فیلم تازه اش در کن امسال مخالفت ورزد، لااقل سری به آنجا بزند و دیدارها را تازه کند! الن البته به نمایش عمومی فیلمش در سطح جهان طبق روال معمول چشم دارد و برای این مهم ماههای تیر تا شهریور را برگزیده و پس از آن طبق توافق اش با شرکت آمازون به این شرکت اجازه خواهد داد تا فیلمش را روی خطوط اینترنتی این کمپانی برای علاقمندان قابل دان لود و تماشا کند.

منبع: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار