بازگشت باستان شناس بزن بهادر به «ایندیانا جونز» | فراتاب
کد خبر: 1333
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 07:35
بازگشت باستان شناس بزن بهادر

به گزارش فراتاب، وصال روحانی: ساخت قسمت پنجم از سری فیلم های حادثه ای ـ فانتزی ایندیانا جونز که هریسون فورد به شدت مایل به شکل گیری آن بود قطعی شده است و این فیلم روز ۱۹ جولای ۲۰۱۹ در سطح جهان اکران خواهد شد. استیون اسپیلبرگ سرشناس که سازنده هر ۴ قسمت قبلی بود، فیلم پنجم را هم کارگردانی می کند و فورد به رغم ۷۴ ساله شدن رل معروف خود را که یک باستان شناس ماجراجو و بزن بهادر است، در فیلم پنجم تکرار خواهد کرد و کاتلین کندی و فرانک مارشال تهیه کنندگان فیلم های قبلی این بار نیز این وظیفه را بر عهده خواهند داشت. والت دیسنی تولید کننده این سری فیلم ها بر ساخت این گونه فرانچیزها که پر هزینه اند ولی سودی بزرگ را به بار می آورند و می توان با آنها به تجارت های جنبی مثل ساخت پارک های تفریحی مرتبط و فروش گسترده یادبودها پرداخت، اصرار دارد و این از سیاست های اصلی این استودیوی قدیمی است.
مصمم تر از آنها در این زمینه، خود هریسون فورد است که پس از اتمام تهیه و اکران قسمت سوم ایندیانا جونز به کرات بر ساخت قسمت های بعدی آن هم اصرار ورزید و اسپیلبرگ با این که سرگرم ساخت سایر پروژه های مورد نظرش بود، سرانجام کوتاه آمد و قسمت چهارم را که نام جنبی و کامل کننده آن «قلمرو، جمجمه کریستالی» بود، در سال ۲۰۰۸ اکران کرد که فورد در آن یک بار دیگر ماجراجویی کرد و از انواع مسیرهای صعب و سخت عبور کرد تا یک بار دیگر به کشف و لمس چیزهایی بپردازد که ارزشی کهن دارند و رازهای گذشته را به انسان های امروزی می آموزد.
با این اوصاف بین فیلم اول از این مجموعه که با نام جنبی «مهاجمان معبد گمشده» در سال ۱۹۸۱پخش شد و فیلم چهارم ۲۷ سال فاصله زمانی افتاده است و اکران قسمت پنجم در سال ۲۰۱۹ عمر این فرانچیز بسیار پر سود را به ۳۸ سال خواهد رساند و با این که اسپیلبرگ رو به پیری می رود و فورد نیز مجبور است به سبب بالا رفتن سنش دیر یا زود از ایفای نقش بیش از حد فیزیکی و پرتنش و سریع پرهیز کند، اما همه اینها نیز دلیلی بر قطع تهیه این سری آثار نیست و شاید جانشینان اسپیلبرگ البته با انتخاب و اصرار شرکت دیسنی برای تهیه و تولید قسمت های بعدی این مجموعه هم بکوشند. الن هورن رییس فعلی استودیوی دیسنی هفته پیش در همین ارتباط گفت: ایندیانا جونز خواه ناخواه تبدیل به یکی از جذاب ترین و موفق ترین قهرمانان دنیای فیلم و سینما شده است و خوشبختانه یکی از برجسته ترین کارگردانان تاریخ هم پشت این پروژه است و ترکیب درست او با هریسون فورد و سایر عوامل اجرایی و تولید این سری فیلم ها این مجموعه جالب را سبب شده است و با این اوصاف بدیهی است که ما از سوار شدن بر امواج تازه کار اسپیلبرگ و فورد و تولید فیلم پنجم استقبال می کنیم.
شایان ذکر است که چهار قسمت اکران شده ایندیانا جونز روی همرفته ۱/۲ میلیارد دلار پولسازی کرده اند و این رقم با تهیه و اکران قسمت پنجم و البته قسمت های بعدی می تواند به راحتی از ۳ و ۴ میلیارد دلار هم فراتر برود ولی این رقم به هر میزان برسد. عمر این مجموعه فیلم های سینمایی همچون «جنگ ستارگان» و یا کمیک استریپی مانند سوپرمن در حال رسیدن به ۴۰ سال و فراتر از آن است و بعد از جیمز باند که عمری ۵۴ ساله دارد، کمتر فیلم دیگری از این حدود و ثغور و آمار دیرپایی عبور کرده است.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار