كتاب تیغ و تار و پود اثر ليلي گلستان پس از 5سال به نمایشگاه کتاب می‌رسد | فراتاب
کد خبر: 1314
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 23:55
تازه هاي كتاب;
لیلی گلستان، نویسنده و مترجم مطرح کشورمان با اشاره به انتشار آثار جدیدش اظهار کرد: «تیغ و تار و پود» و «همیشه هنرمندان نقاش پول دوست داشتند» نام دو اثر جدیدم است که کتاب نخست در نمایشگاه کتاب و کتاب دوم بعد از نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.

به گزارش فراتاب،لیلی گلستان گفت: کتاب «همیشه هنرمندان نقاش پول دوست داشتند» جدیدترین کتابی است که ترجمه کردم و آن را برای انتشار به نشر مرکز سپرده‌ام. این کتاب را دو سال پیش، «بن هوئیت»، نویسنده فرانسوی درباره ۱۳ نقاشی که علاقه زیادی به پول داشتند و در تلاش بودند تا از هر راهی پول به دست بیاورند، نوشته است. نویسنده، این ۱۳ نفر را از بین نقاش‌های قرن ۱۶ تا ۲۱ انتخاب کرده، این نقاش‌ها همگی معروف هستند و حتی نام‌هایی مانند پیکاسو و ماگریت در بین آنها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: نقاش‌هایی که در این کتاب نام آن‌ها آورده شده است از هر روشی مانند دروغ، ریا و فریب‌کاری استفاده کرده‌اند تا آثار خود را بفروشند. نویسنده در این کتاب هیچ حرفی را از خودش نزده و تمام موارد گفته شده بر اساس مستندات است. در مجموع به نظرم «همیشه هنرمندان نقاش پول دوست داشتند»، کتاب خوب و جالبی است که ارزش خواندن دارد.
 
این مترجم مطرح کشورمان در توضیح وضعیت سایر آثارش برای نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: قرار است کتاب «گزارش یک مرگ» نوشته «گابریل گارسیا مارکز» که در سال‌های گذشته توسط نشر ماهی چاپ و منتشر می‌شد، برای نخستین بار از سوی نشر مرکز منتشر شود. عکس روی جلد این کتاب اثر عباس کیارستمی است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب «تیغ و تار و پود» که به گفت‌وگوهای من و ندا رضوی‌پور درباره نمایشگاهی که در سال‌های گذشته در گالری طراحان آزاد برگزار کردم، می‌پردازد، نیز از سوی نشر ثالث منتشر خواهد شد. این کتاب ۵ سال پیش نوشته شده بود اما متأسفانه در دولت قبل اجازه انتشار به آن داده نشد. 

گلستان با اشاره به تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: در حال حاضر نمی‌شود نظر مشخصی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب داد. به نظرم باید صبر کرد تا دوره نخست به کار خود پایان دهد و سپس آن را نقد و بررسی کرد اما با این حال، بر اساس آنچه که مشخص است، این مکان برای برگزاری نمایشگاه ساخته شده و شرایط بهتری نسبت به مصلی دارد. امیدوارم که آقای قالیباف به قول‌های داده شده عمل و شرایط لازم برای حمل‌ونقل بازدیدکنندگان را فراهم کند.

لیلی گلستان، نویسنده و مترجم مطرح کشورمان در تیرماه ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. «بیگانه» اثر آلبر کامو، «پیکاسو» اثر دیوید هاکنی، «زندگی با پیکاسو» اثر فرانسواز ژیلو، «درباره رنگ‌ها» اثر ویتگنشتاین، «گزارش یک مرگ» اثر گابریل گارسیا مارکز و «میرا» اثر کریستوفر فرانک برخی از ترجمه‌های منتشر شده گلستان‌اند.

منبع:ايبنا

نظرات
آخرین اخبار