کد خبر: 1304
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 02:55
روزهای خونین و شهرهای ویران شده
بحران آوارگان، ناامنی های ناشی از درگیری های داخلی، تحولات مرزی و نگرانی افکار عمومی از آینده کشور، مشکلاتی است که مقامات آنکارا با آن روبرو هستند.

به گزارش فراتاب، بنیاد آمریکایی هنری مارشال به تازگی با انتشار گزارشی با اشاره به تشدید درگیری دولت ترکیه با اعضای پ ک ک، بالاگرفتن ناامنی ها در مرز این کشور با سوریه و حملات انتحاری در شهرهای مهم این کشور درباره حرکت این کشور به سوی جنگ داخلی هشدار داد.

نزدیک به یکسال است که چهره شهرهای جنوب شرق ترکیه همچون شهرهای همسایه جنوبی این کشور است. تصویری که از کوچه ها و خیابان های شهرهایی همچون جیزره، سیلوپی، شیرناک، نصیبین، سور و دیگر شهرها مشاهده می شود، همان تصاویری است که در حلب، رقه، حمص، حما و ادلب به چشم می خورد.

تعداد شهرهای ویران، مردم آواره، کودکان محروم از مدرسه و ناامنی ها روز به روز بیشتر می شود. کمتر کسی تصور می کرد که حال و روز یکی از کشورهای عضو ناتو در سال 2016 این چنین باشد. سه هزار و 953 عضو پ ک ک و 394 نظامی ترکیه در درگیری های10 ماه گذشته ترکیه کشته شدند و تقویت گمان وقوع جنگ داخلی فراگیر افکار عمومی این کشور را آشفته کرده است.

ولفگانگو پیکولی، رئیس موسسه اطلاعاتی تی نیو در لندن تلاش ترکیه را برای سرکوب (پ ک ک) ناموفق می داند و معتقد است: جنگ دولت با پ ک ک از سال 1984 تاکنون با وجود هزینه 400 میلیارد دلاری آن، بدون نتیجه بوده است و در چنین شرایطی آنکارا نمی تواند با بهره گیری از قوه قهریه و عملیات نظامی به هدفش یعنی، خلع سلاح پ ک ک برسد.

بحران آوارگان، ناامنی های ناشی از درگیری های داخلی، تحولات مرزی و نگرانی افکار عمومی از آینده کشور، مشکلاتی است که مقامات آنکارا با آن روبرو هستند.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نظرات
آخرین اخبار