آمریکا همچنان در پی سرنگونی نظام سوریه است | فراتاب
کد خبر: 1299
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 18:45
لاوروف:
وزیر خارجه روسیه با تأکید بر غیرقانونی بودن حملات ائتلاف آمریکایی در سوریه، تصریح کرد، واشنگتن از ایده خود مبنی بر سرنگون کردن نظام حاکم بر سوریه با توسل به زور، دست نکشیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل فراتاب، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، آمریکا همچنان از طرح خود مبنی بر تغییر نظام حاکم در سوریه با استفاده از نیروی نظامی، دست نکشیده است.

لاوروف در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داقنس نیهیتر» گفت: روسیه تنها کشوری است که به صورت قانونی علبه تروریسم در سوریه می‌جنگد.

وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه ائتلاف آمریکایی به صورت غیرقانونی در سوریه بمباران می‌کند، گفت: «به‌رغم اینکه، به شرکای آمریکایی‌مان بارها گفته‌ام که این اشتباه بزرگی است. همان‌‌گونه که آنها موافقت دولت عراق را کسب کرده‌اند پس باید آنها موافقت دولت دمشق یا موافقت شورای امنیت سازمان ملل را به‌دست می‌آوردند.»

وی اضافه کرد «آنها به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده‌اند. این امر در وهله نخست، زورگویی آنها را نشان می‌دهد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را غیرقانونی می‌دانند و دوم اینکه، به نظر من، آنها تمایل دارند دست‌‌شان باز باشد و در نتیجه به ائتلاف این قدرت را می‌دهد که نه تنها به تروریست‌ها بلکه با توسل به زور به نظام این کشور نیز حمله کنند همان‌گونه که این امر در لیبی اتفاق افتاد.»

نظرات
آخرین اخبار