تشدید کنترل‌های مرزی خطای سیاسی اتریش است | فراتاب
کد خبر: 1298
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 18:15
رئیس فراکسیون سوسیال دموکراتهای پارلمان اروپا:
رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در پارلمان اروپا تصمیمات اتریش برای تشدید کنترل های مرزی علیه پناهندگان در گذرگاه خود با ایتالیا را خطا دانسته و خواستار اصلاح سیستم پناهندگی دوبلین اروپایی شد.

به گزارش گروه بین الملل فراتاب، "گیانی پیتلا"، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل"، به تصمیمات اتریش برای کنترل گذرگاه مرزی خود با ایتالیا (برنر) شدیدا انتقاد وارد کرده و تصریح کرد که این یک خطای سیاسی است که دولت اتریش در این راستا کار می کند که یک مانع پیشگیرانه علیه پناهندگان ایجاد کند. نیازی به این کار نیست. چنین کنترل هایی به تنش های جدید در اروپا می انجامد.

وی در ادامه تاکید کرد: ابتدا باید کمیسیون اروپایی این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که آیا چنین تصمیمی با قوانین شنگن و ارزش های اروپایی منطبق است. اگر کمیسیون اروپایی به این نتیجه برسد که دولت اتریش به هر روشی قوانین اروپایی را نقض کرده است بنابراین باید یک پرونده نقض قرارداد اروپایی باز شود.

این نماینده بلند پایه پارلمان اروپا در بخش دیگری از این گفتگو خواستار اصلاح سیستم دوبلین شده و دیگر آن را قابل دفاع ندانسته و گفت: من از این پیشنهاد کمیسیون اروپایی که یک سیستم توزیع کاملا جدید پناهندگان در اتحادیه اروپا را پیش بینی می کند حمایت می کنم.

وی همچنین خواستار شکل گرفتن توافقی مشابه با توافق ترکیه با کشورهای آفریقایی بر سر مسئله پناهندگان شده و همچنین حضور ناتو در سواحل لیبی برای مبارزه با قاچاقچیان را در صورت درخواست دولت لیبی مفید دانست.

پیتلا در ادامه ترکیه را از برآوردن 72 شرط برای تسهیل ویزا برای شهروندانش دور دانسته و بر لزوم برآورده شدن همه شرایط از طرف آنکارا برای این منظور تاکید کرد.

نظرات
آخرین اخبار