مذاكره با دو غول پتروشیمی آلمان | فراتاب
کد خبر: 1295
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 16:45
مدیرعامل شركت پتروشیمی مبین با بیان اینكه مذاكره هایی با شركت های آلمانی «زیمنس و لینده» انجام شده است، گفت: شركت لینده علاوه بر مشاركت در طرح های توسعه، در صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری نیز انجام می دهد.

به گزارش فراتاب ،«جمشید سبزكار» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره وضعیت فعالیت صنعت پتروشیمی پس از اجرایی شدن برجام، افزود: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، فروش و صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافته است.
این فعال صنعت پتروشیمی درباره ادعای حل نشدن مشكلات بانكی مربوط به صنعت پتروشیمی، گفت: ما مشكلی نداریم و به آسانی مبادلات مالی و بانكی را انجام می دهیم. همچنین پس از رفع تحریم ها، تجهیزاتی كه نیاز داریم را به راحتی وارد كشور می كنیم و محدودیتی وجود ندارد.
سبزكار درباره همكاری با شركت های بین المللی نیز گفت: پس از رفع تحریم ها، موانع برطرف شده و مذاكره هایی را برای اجرای طرح های مشترك انجام داده ایم. به طور نمونه گفت وگوهایی با شركت های آلمانی زیمنس و لینده انجام شده و قرار است پس از نهایی شدن، قرارداد همكاری را امضا كنیم.
این مقام صنعت پتروشیمی افزود: شركت لینده برای اجرای طرح های توسعه ای در پتروشیمی مبین اعلام آمادگی كرده و حتی حاضر شده در این طرح سرمایه گذاری نیز انجام دهد.
وی با بیان اینكه مبلغ سرمایه گذاری لینده هنوز مشخص نشده است، ادامه داد: لینده حتی برای خرید محصولات تولیدی نیز اعلام آمادگی كرده است.
به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام هیات های متعددی برای بررسی وضعیت صنعت پتروشیمی ایران به تهران آمده و مذاكره هایی را انجام داده اند.
به گفته مسئولان وزارت نفت، شركت های آلمانی در صدر شركت های علاقه مند به صنعت پتروشیمی ایران هستند به گونه ای كه برآورد می شود، در گام نخست، این شركت ها بیش از 12 میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری كنند.
ایران در نظر دارد كه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را از 60 میلیون تن به 180 میلیون تن در سال افزایش دهد. برای تحقق این هدف به حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است كه باید بخش عمده ای از آن از منابع خارجی تامین شود.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار