کد خبر: 1292
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 15:40
فیلیپ هاموند به عنوان اولین وزیر امور خارجه انگلیس در بیش از نیم قرن اخیر با هدف «ارتباطات جدید» با کوبا، وارد هاوانا شده است.

به گزارش فراتاب،فیلیپ هاموند به عنوان اولین وزیر امور خارجه انگلیس در بیش از نیم قرن اخیر با هدف «ارتباطات جدید» با کوبا، وارد هاوانا شده است.

سفر هاموند به کوبا اندکی پس از سفر تاریخی ماه گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به کوبا پس از 88 سال صورت گرفته است. هاموند اولین وزیر خارجه انگلیس است که پس از انقلاب کوبا در سال 1959 از این کشور دیدار می‌کند.

واشنگتن از سال 1961 روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع و در فوریه 1962 به طور کامل این کشور را تحریم کرد. دو کشور برای بیش از 88 سال هیچ گونه رابطه دیپلماتیک نداشتند.

هاموند قرار است در هاوانا گفتگوهایی با مقامات کوبا برگزار و درباره اصلاحات اجتماعی و اقتصادی در این کشور منطقه آمریکای مرکزی تبادل نظر کند.

دیدار فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس با برونو رودریگز پاریا همتای کوبایی خود در هاوانا (عکس از رویترز)

هاموند پس از دیدار با برونو رودریگز پاریا وزیر امور خارجه کوبا گفت: «کوبا در حالی که وارد دوره مهم تغییرات اجتماعی و اقتصادی می‌شود ... انگلیس تمایل دارد تا ارتباطات جدیدی در آن سوی اقیانوس اطلس برقرار کند.»

وی افزود: «به همین دلیل است که کوبا و انگلیس قرار است به توافق‌های همکاری جدید در زمینه انرژی، خدمات مالی، آموزشی و فرهنگی به منظور منتفع شدن دو کشور، دست یابند.»

هاموند گفت: «به عنوان اولین وزیر خارجه انگلیس که از پیش از انقلاب کوبا در سال 1959 از این کشور دیدار می‌کند، این فرصتی است برای من تا متوجه شوم کوبا درباره چالش‌های کنونی و جایگاه آینده‌اش چه فکری می‌کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین قرار است توافقی به منظور تغییر ساختار پرداخت بدهی کوبا به انگلیس امضا کند.

هاموند پیش از کوبا به کلمبیا سفر و با خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار