کد خبر: 1288
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1395 - 09:00
دومین کرسی مجلس دهم به کدام نامزد خواهد رسيد؟
در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران سيدمهدي فرشادان با 54 هزار و 240 راي به مجلس راه یافت و احسن علوي با كسب 48 هزار و 622 راي و سالار مرادي با كسب 25 هزار و 376 راي در دور دوم براي نشستن روي كرسي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به رقابت مي‌پردازند

به گزارش فراتاب، انتخابات دهمين دوره مجلس شورای اسلامی در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور به دور دوم کشیده شده است تا مردم بار دیگر پای صندوق‌های رای حاضر شده و سرنوشت دومین مرحله دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تعیین کنند، در استان کردستان نیز در حوزه انتخابیه سنندج، دیوارندره و کامیاران انتخابات به دور دوم کشیده شد.

با توجه به آرا مردم در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران از تعداد  32  کاندیداهای تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه، سيدمهدي فرشادان با 54 هزار و 240 راي به مجلس راه یافت و سيداحسن علوي با كسب 48 هزار و 622 راي و سالار مرادي با كسب 25 هزار و 376 راي در دور دوم براي نشستن روي كرسي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به رقابت مي‌پردازند.

گفتني است:سالار مرادی و سید احسن علوی  دو نماینده کنونی شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره که در انتخابات دوره نهم نیز با سپری کردن انتخابات در مرحله دوم  به مجلس راه یافته بودند، این بار نیز در مرحله دوم رقابت می کنند.

شايان ذكر است:انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان كردستان در دو حوزه سنندج، ديواندره و كامياران و مريوان و سروآباد به مرحله دوم كشيده شده است.استان كردستان شش نماينده از پنج حوزه انتخابيه در مجلس شوراي اسلامي دارد كه چهار نماينده در مرحله اول انتخابات به مجلس راه يافتند و دو نماينده ديگر در مرحله دوم انتخاب مي شوند. ميانگين مشاركت مردم استان كردستان در دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي 54درصد بود.

دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز 10 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برای انتخاب دو نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره، کامیاران، مریوان و سروآباد برگزار خواهد شد.

زندگینامه و سوابق اجرایی سیداحسن علوی

سید احسن علوی فرزند مرحوم سید عباس از سادات شالی شل دیواندره در سال 1338 در روستای هیردیوان در خانواده ای مذهبی متولد و تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش گذراند و جهت ادامه تحصیل به شهرستان سنندج عزیمت و پس از گذراندن تحصیلات متوسطه به دانشگاه راه پیدا کرد و در رشته مهندسی راه و ساختمان فارغ التحصیل و فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت اخذ نمود.

مهندس سید احسن علوی دارای سوابق اجرایی می باشد، که در ذیل به آنها به صورت خلاصه اشاره ای خواهیم داشت:

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان، شهردار سنندج معاون فني اداره كل نوسازي مدارس تهران، مجري طرح طرحهاي غير صنعتي وزارت نفت، معاون دفتر نظارت و اجراي طرحهاي سازمان نوسازي مدارس كشور، مشاور معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و دبير ستاد طرح بازسازي و مقاوم سازي مدارس كشور و عضو سازمان نظام مهندسي تهران،سخنگوي كميسيون مشترك ستاد بحران كشور

زندگینامه و فعالیت های اجرایی سالار مرادی

سالار مرادی در نخستین روز از فروردین ماه 1358 در خانواده ای فرهنگی و کشاورز در روستای خامسان از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران دیده به جهان گشود. پس از مدت کوتاهی به سنندج مهاجرت و تا سال 1365 در این شهر زندگی و بخشی از تحصیلات ابتدایی خود را به پایان رسانید. همچنین به دلیل شرایط شغلی پدر از سال 1366 به شهر کامیاران نقل مکان کرده و تا پایان تحصیلات متوسطه در این شهر زندگی کرد. پس از شرکت در آزمون ساسری سال 1376 به عنوان دانشجوی دوره کارشناسی علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران پذیرفته و پس از 7 سال تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی به پایان رسانید. همچنین پس از انجام خدمت نظام وظیفه از سال 1386 به عنوان عضو هیات علمی در گروه علوم سیاسی دانشگاه پیام نور کشور و در حوزه تخصصی خود به خدمت مشغول گردید و از سال 1387 با تاسیس رشته علوم سیاسی در پیام نور مرکز سنندج به این شهر بازگشت و تا سال 1391 در کنار همشهریان و دانشجویان این دانشگاه به آموزش و پژوهش همت گمارد. پس از حضور نهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، با عنایت و اعتماد مردم شریف شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره به افتخار نمایندگی و خدمتگذاری به مردم شریف این حوزه نایل گردید.

سوابق اجرایی پیش از نمایندگی

  • عضو هیات عمی دانشگاه پیام نور در گروه علوم سیاسی از 1386
  • مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه از 1386
  • مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کردستان از 1387
  • معاون آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج از 1389

فعالیت ها و مسولیت های دوره نمایندگی

  • عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
  • ریس کمیته فاه و تامین اجتماعی کمیسیون
  • نایب ریس کمیسیون اجتماعی مجلس
  • نایب ریس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان
  • عضو کمیسیون ویژه تدوین قانون سازمان ملی استاندارد ایران
  • ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سالهای 91 و 92
  • ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان از 1393
  • عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی

لازم به ذكر است اطلاعات مربوط به زندگینامه و سوابق اجرایی کاندیداها از طریق سایت اطلاع رسانی و بروشور های تبلیغاتی جمع آوری و بر اساس حروف الفبا درج شده است

 

نظرات
آخرین اخبار