فيليپين مقصد بعدي داعش | فراتاب
کد خبر: 1275
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395 - 02:20
پایگاه جدید داعش در آسیا
يك موسسه مشاوره اي آمريكا اعلام كرد كه با تضعيف مواضع داعش در سوريه و عراق و افزايش حاميان اين گروه در جنوب فيليپين، اين منطقه محتمل ترين گزينه براي پايگاه جديد داعش خواهد بود.

فراتاب،گروه «سوفان» كه خدمات اطلاعات امنيتي راهبردي را در اختيار دولت ها و سازمان هاي چند مليتي قرار مي دهد، تعداد افرادي كه از جنوب فيليپين و مناطق نزديك به آن، نظير مالزي و اندونزي به مبارزان داعش در سوريه پيوسته اند را بالغ بر 700 تا يكهزار نفر تخمين زد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري «اسپوتنيك»، داعش هنوز بايد قلمرو خود را در جنوب آسيا پي ريزي كند و با توجه به تضعيف مواضعش در سوريه و عراق، اين كار را تا پايان سال انجام خواهد داد.
موسسه سوفان تاكيد مي كند كه با وجود قرار گرفتن مركز توجه عموم بر فعاليت داعش در ليبي، اين گروه توانايي مقاومت در اين كشور را نخواهد داشت.
گزارش اين موسسه مي افزايد : با وجود پايين بودن تعداد حاميان داعش در جنوب آسيا نسبت به ساير مناطق، تنها يك گروه با تجربه مي تواند به كشتار هاي جمعي در اين منطقه، نظير آنچه در پاريس و بروكسل رخ داد، دست بزند.
اين موسسه از ديگر دلايل فرضيه خود را فعاليت چندين گروه تروريستي در جنوب فيليپين و مقاومت آن ها در برابر يگان هاي نظامي اين كشور توصيف مي كند.
يكي از اين گروه هاي تروريستي «ابوسياف» است كه از هم اكنون به داعش اعلام وفاداري كرده است.
اين گروه روز دوشنبه يك گروگان كانادايي را سر بريد كه اين اقدام با محكوميت جدي كشور هاي منطقه رو به رو شد.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار