کد خبر: 1246
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 11:21
در جدول پرفروش های سینمای جهان بدست آمد

به گزارش فراتاب، فقط آمریکای شمالی نیست که این روزها توسط فیلم فانتزی «داستان جنگل» و ورسیونی تازه (و همراه با بازیگران زنده و غیرکارتونی) از روی این قصه تسخیر شده و در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا و در قاره های اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا، اقیانوسیه و شمال آفریقا نیز می توان این فیلم را در صدر آثار پر فروش سینما رویت کرد. این محصول جدید والت دیسنی که از روی یک کارتون موفق سال های پیش همین کمپانی اقتباس و ساخته شده، این هفته در بیش از ۷۵ کشور دنیا مجموعاً ۹۶ میلیون دلار فروخت و با احتساب آمار هفته پیش اش و سودسازی ای که در آمریکا و کانادا داشته، مجموع پولسازی اش را به عدد ۵۲۸ میلیون دلار رساند. این رقم پنجمین آمار بالای فروش برای فیلم های سینمایی دنیا طی سال ۲۰۱۶ که به زودی چهارمین ماه خود را نیز به پایان می رساند و وارد ماه پنجم می شود، به حساب می آید. این در حالی است که «کتاب جنگل» هنوز در چند کشور و بازار بالقوه پر فروش در اروپا و آسیا اکران نشده و با تحقق این امر طبعاً فروش اش از مرز ۶۰۰ میلیون دلار هم فراتر خواهد رفت. این رقم برای گونه فیلمسازی کارتون که ارقامی بالای ۳/۱ میلیارد دلار را نیز توسط «یخ زده» تجربه کرده و حداقل ۱۵ کارتون طی دو دهه اخیر از رقم ۸۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرده اند یک رقم ایده آل نیست، اما فروش اندک و بدی هم نیست.
شکارچی روی عدد ۱۰۰
فیلم جدید «شکارچی: جنگ زمستانی» که مرتبط با فیلم «سفیدبرفی و شکارچی» محصول ۲۰۱۲ است و مقدمه ای بر آن محسوب می شود، این هفته همپا با آمریکا و کانادا در ۳۸ کشور دیگر هم اکران شد و روی هم رفته در آنها ۱/۳۲ میلیون دلار کاسبی کرد. این رقم به اضافه ارقام فروش هفته پیش «جنگ زمستانی» و میزان پولسازی اش در آمریکای شمالی طی این هفته، مجموع پولسازی این فیلم را پس از دو هفته نمایش به عدد ۲/۱۰۰ میلیون دلار رساند. باید متذکر شد که این فیلم هفته پیش در ۲۷ کشور اروپایی، آسیایی و اقیانوسیه ای و همچنین آمریکای جنوبی و شمال آفریقا ۱/۴۸ میلیون دلار فروش کرده بود و ارقام این هفته اش با ضمیمه شدن به آمار هفته پیش خبر از رونق محسوس این فیلم می دهند. از آنجا که حداقل ۴۰ کشور دیگر در نوبت انتظار برای نمایش این فیلم به سر می برند، به راحتی می توان توقع حداقل ۲۰۰ میلیون دلار سودسازی را از آن در پایان ایام اکرانش که شاید ۲ ماه بعد باشد، داشت.
پشت سر «شرک»
سودسازترین انیمیشن دو ماه اخیر دنیا «Zootopia» بوده است. فیلمی سرشار از حیوانات جذاب و سخنگو و ماجراجو که در آن ارتباطی درست و منسجم و پر ریتم بین کاراکترها و متن داستان وجود دارد و هر چیزی و هر یک از کاراکترها سر جای اصلی خود نشسته است. این فیلم این هفته نیز در کشورهایی بجز آمریکا و کانادا ۸/۱۰ میلیون دلار در آمد کسب کرد و به این ترتیب مجموع ارقام پولسازی اش را از زمان شروع اکران خود به عدد ۹۰۷ میلیون دلار رساند. این رقم «زوتوپیا» را در رده سی و هفتم جدول پر فروش ترین های تاریخ سینما قرار می دهد و فاصله آن با فیلم سی و ششم که یک کارتون پر هواخواه دیگر با نام آشنای «شرک ۲» است از ۱۲ میلیون دلار فراتر نمی رود و بسیار بدیهی و آسان است که این فاصله اندک هم طی هفته جاری پر شود و «Zootopia» بر رتبه سی و ششم بنشیند و سپس به سوی سکوهای بالاتر نیز به حرکت درآید و حداقل یک پله دیگر نیز بالا برود و به رتبه سی و پنجم برسد و همسو با آن یک میلیارد دلاری هم بشود.
دلیلی تازه برای استمرار ساخت کمیک استریپ ها
«بت من مقابل سوپرمن» پر رونق ترین کمیک استریپ شش هفته اخیر جهان این هفته در ۵۸ کشور دنیا مجموعاً ۳/۸ میلیون دلار فروخت که هر چند رقم بالایی نیست اما برای هفته ششم نمایش هر فیلمی عددی قابل قبول است. این رقم و میزان فروش اش در آمریکا و کانادا طی هفته سپری شده مجموع سودسازی این فیلم را در دنیا به رقم ۸۵۰ میلیون دلار می رساند که دلگرمی آشکار و دلیل قاطع تازه ای برای استمرار بخشیدن به روند تولید فیلم های کمیک بوکی است. رقمی که اگر هم بدست نمی آمد، دلیل و سبب و برهان های قبلی به اندازه کافی موجود بود و ادامه ساخت این گونه فیلم ها را موجب می شد.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار