کد خبر: 1242
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 11:05
اعزام 250 نیروی ویژه امریکایی به سوریه
هدف از افزایش پنج برابری نیروهای کمکی آمریکایی که به سوریه اعزام می شوند این است که با نیروهای دموکراتیک سوریه- یک گروه تحت حمایت آمریکا که بخش اعظم آن را کُردها تشکیل می دهند- در یورش به غرب و در جهت رقه، هماهنگ باشند.

به گزارش فراتاب:  پایگاه اینترنتی دیلی بیست نوشت: برخی معتقدند تصمیم آمریکا برای اعزام نیروی زمینی به سوریه تنها برای مهار گروه تروریستی داعش است و واشینگتن عزم جدی برای شکست دادن این گروه ندارد. این پایگاه اینترنتی در تحلیلی درباره دخالت آمریکا در جنگ سوریه نوشت:  قرار است 250 نیروی ویژه عملیاتی و پشتیبانی آمریکایی به سوریه اعزام شوند تا از نیروهای محلی درگیر نبرد با گروه (تروریستی) داعش حمایت های بیشتری کنند. یک مقام دفاعی آمریکا خبر اعزام این نیروها به سوریه را اعلام کرد.

این مقام آمریکایی به دیلی بیست گفت نیروهای کمکی- که حضور آمریکایی ها را در سوریه پنج برابر افزایش خواهد داد- از دو هفته آینده به سوریه اعزام می شوند.

این گروه، جدیدترین نیروی نظامی است که به جنگی اعزام می شود که با مقامات دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا وعده داده بودند نیروی نظامی به آن اعزام نخواهند کرد، اما اکنون شاهد اعزام های منظم و افزایش تدریجی نیروهای آمریکایی در آن هستیم. این دومین بار است که در چند هفته گذشته خبر اعزام نیروی زمینی آمریکا را به سوریه می شنویم و مقامات پنتاگون پذیرفته اند در صورتی که نبردها برای بازپس گیری موصل و رقه- پایتخت های داعش در عراق و سوریه- تشدید شود، احتمالا نیروهای بیشتری به سوریه اعزام خواهند کرد.

منتقدان نگرانند افزایش نیروی زمینی آمریکا در سوریه برای شکست دادن داعش کافی نباشد و تنها تلاشی برای مهار این گروه تروریستی با استفاده از کمترین نیروی نظامی باشد.

این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد نیروهای کمکی همچنین وظیفه دارند جنگجویان عرب بیشتری را جذب کنند. تاکنون جنگجویان کُرد موثرترین نیروهایی بوده اند (که با داعش مبارزه می کنند،) اما مقامات آمریکایی تردید دارند شهرهای مهم سوریه را بدون رهبری نیروهای عرب بازپس بگیرند. نیروهای کُرد تاکنون موثرترین نیروهای جنگی بوده اند، اما مقامات کرد گفته اند نمی خواهند نبردهای آینده را برای بازپس گیری رقه رهبری کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: وظیفه نیروهای کمکی آمریکایی که به سوریه اعزام می شوند این است که با نیروهای دموکراتیک سوریه- یک گروه تحت حمایت آمریکا که بخش اعظم آن را کُردها تشکیل می دهند- در یورش به غرب و در جهت رقه، هماهنگ باشند. در هفته های اخیر، نیروهای سوریه چندین منطقه را از داعش پس گرفته اند که این امر باعث شده است آمریکا تصمیم بگیرد به منظور بهره مند شدن از امتیازات این حرکت، حضور نظامی خود را افزایش دهد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه در آلمان گفت نیروهای نظامی آمریکایی رهبری نبردهای زمینی را در سوریه بر عهده نخواهند گرفت، اما حضور آنها برای آموزش و کمک به نیروهای محلی به منظور عقب راندن نیروهای داعش بسیار ضروری است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات
آخرین اخبار