کد خبر: 1237
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 09:30
از سوی آژانس چاپ و نشر این کشور اعلام شد;
فهرست اسامی پرفروش­ترین نویسندگان در روسیه از سوی آژانس چاپ و نشر این کشور اعلام شد.

فهرست اسامی پرفروش­ترین نویسندگان در روسیه از سوی آژانس چاپ و نشر این کشور اعلام شد.

به گزارش فراتاب، مدیر اتاق کتاب روسیه در نشست اتحادیه کتاب، با اشاره به اینکه اتاق کتاب روسیه هنوز نتوانسته است اطلاعات الکترونیکی در حوزه نشر را سازماندهی کند، فهرست پرتیراژترین کتاب‌های این کشور را اعلام کرد.

طبق برآوردهای صورت گرفته توسط آژانس چاپ و نشر روسیه، داریا دانتسوا، تاتیانا اوستینوا، تاتیانا پالیکووا، ناتالیا الکساندرونا و استیون کینگ، نویسندگانی بوده‌اند که کتاب‌هایشان پرفروش­ترین آثار در روسیه شناخته شده‌­اند.

در ماه آوریل سال جاری، یلنا نوگینا مدیر اتاق کتاب روسیه در نشست اتحادیه کتاب اعلام کرد که پرتیراژترین کتاب­‌های کودک در سال ۲۰۱۵ به کُرنی چوکوفسکی، گریگوری آستِر و ولادیمیر استپانوف تعلق دارند.

در بخش ادبیات و داستان­، کتاب «پنجاه سایه خاکستری» اثر اِ. ل. جیمس (۱۸۴ هزار نسخه) و بخش اول کتاب «سیاره­‌های وادا» اثر باریس آکونین (۱۷۰ هزار نسخه) در ادبیات کودک قصه­‌های «سه پهلوان و شاهزاده خانم شاماخان» و همچنین «تکلیف گربه» به همراه نقاشی­‌هایی برای رنگ آمیزی اثر آستِر، بالاترین تیراژ را داشته‌­اند.

همچنین انتشارات «اِکسمو» پیشرو در تیراژ و عناوین کتاب­‌های سال ۲۰۱۵ شناخته شد.

نوگینا در ادامه تاکید کرد که اتاق کتاب روسیه هنوز نتوانسته است اطلاعات کتاب­‌های الکترونیکی در حوزه نشر را سازماندهی کند. به گفته وی نیاز به اصلاحاتی در متن قانون «تعداد نسخه‌­های الزامی» وجود دارد تا بتوان نسخه‌­های الکترونیکی را نیز به ثبت رساند.

منبع:خبرگزاري مهر

نظرات
آخرین اخبار