پوران درخشنده: فیلمسازان کوتاه، بدون تجربه فیلم بلند نسازند! | فراتاب
کد خبر: 1226
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 04:15
کارگردان فیلم های «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» و «شمعی در باد» در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان یکی از مدرسان حضور دارد. پوران درخشنده در گفت و گویی کوتاه با بانی فیلم از حال و هوای برگزاری این جشنواره ورکشاپ خود گفت.

به گزارش فراتاب، او درباره تفکیک جشنواره بین المللی از بخش داخلی به بانی فیلم گفت: به نظرم فضایی که ایجاد شده برای جشنواره و برای کسانی که علاقه مند به سینما هستند فضای خوبی دارد و احساس می کنم که این لوکیشن چقدر برای جشنواره فیلم فجر هم خوب می شود. پردیس چارسو نسبت به برج میلاد مناسبت تر است، چون علاوه بر امکانات و تعداد طبقاتش سالن های مجهزی دارد.
او افزود: البته این جشنواره وسعت جشنواره ملی فجر را ندارد؛ زیرا آن موقع خیلی شلوغ تر می شود و همه مخاطبان می خواهند برای اولین بار فیلم های ایرانی را مشاهده کنند، ولی از نظر من انتخاب لوکیشن خیلی انتخاب خوبی بود. هر چند هم اگر این دو بخش باهم باشد خیلی خوب می شود، منتهی در یک فضایی که بشود بین الملل در آن ایجاد شود و به نظرم اگر باهم باشد و به هردو بها داده شود، طبیعتا هزینه ها هم کاهش می یابد و کیفیت هر دو بخش هم افزایش می یابد.
به هرحال اتفاقی که امروز افتاد و من آمدم به این جشنواره همان بحث دارالفنون است؛ به شرطی که این فیلم سازانی که فیلم های کوتاه می سازند قصدشان این نباشد که فیلم بلند بسازند. البته بعد از کسب تجربه کافی قطعا می توانند با کیفیت بهتری سراغ ساخت فیلم های سینمایی بروند.
او ادامه داد: به هرحال تعداد زیادی فیلمساز خواهیم داشت که پیشکسوتان عقب تر می روند و آنان فیلم های خودشان را می سازند.مگر اینکه آنان بتوانند در همان زمینه فیلم کوتاه ادامه بدهند و کارهایشان را به روز کنند؛ زیرا این فرصتی که بخش دارالفنون در اختیار گذاشته واقعا فرصت مناسبی است که می تواند به نگاه و ذهنیت مشترک این افراد کمک کند. با توجه به ظرفیت های سینمایی کشورهای همسایه باعث می شود که فیلمساز ها با نگاه بیشتری جلو بروند و به نقاط ضعف خودشان پی ببرند.
درخشنده در پایان افزود: بخش دارالفنون خیلی خوب است و ارائه تجربیات شخصی فیلمساز ها در مورد کارهایشان، فرصتی پیش آورده تا علاقه مندان از آنها بهره ببرند.

منبع: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار