کد خبر: 12204
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1401 - 17:07
خرید مهاجمان خارجی برای پرسپولیسی‌ها همیشه پر سر و صدا اما نهایتا کابوس‌وار بوده است، آنها اینبار نیز ...

 فراتاب: پائولو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دی‌کارمو مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس که افشین قطبی او را با سر و صدای بسیاری به پرسپولیس آورد و او را به عنوان آقای گل برزیل معرفی کرد فوتبال را کنار گذاشته و گفته می‌شود این روزها مغازه پرنده فروشی افتتاح کرده است! اما خبرها در این روزها حاکی است که مدیران باشگاه در حال مذاکره با یورگن لوکادیا مهاجم هلندی سابق تیم‌های آیندهوون و برایتون هستند؛ حالا باید دید این بار چه چیزی در انتظار پرسپولیس است؛ یک مهاجم تمام عیار که خیال یحیی گل‌محمدی را از خط حمله تیمش راحت می‌کند یا نیمکت نشینی تازه به جمع سرخپوشان اضافه می‌شود، که حواشی و دردسرهای بعدش بیشتر باعث نگرانی هواداران سرخپوشان می‌شود؟

مدیران پرسپولیس همچنان به دنبال جذب مهاجم خارجی

به گزارش فراتاب بعد از شروع طوفانی در نقل و انتقالات و جذب ستارگانی نظیر بیرانوند، صادقی و سروش رفیعی و تقویت تیم در تمامی خطوط، باشگاه پرسپولیس این روزها به شدت به دنبال جذب مهاجم خارجی است و طی دو ماه گذشته مذاکرات فشرده ای با بازیکنانی نظیر کاسیانو، مانگا و گادوین منشا انجام داده اما با هیچ کدام از این بازیکنان به توافق نرسید. تا این لحظه که تنها یک هفته به آغاز لیگ زمان باقیست پرسپولیس هنوز موفق به خرید مهاجم خارجی مد نظر خود و تقویت خط حمله نشده است.

خریدهای خارجی کابوس‌وار

اما تاریخچه باشگاه پرسپولیس در دو دهه اخیر پر از خریدهای خارجی ناموفق و کابوس وار بوده است.

پائولو دی کارمو برزیلی که تنها در ۸ بازی رسمی به کار گرفته شد و با فسخ قرار دادش در نیم فصل ۴۰۰ هزار دلار دریافت کرد، وولودیمیر پریموف اکراینی که نیمکت‌نشین صرف برای تیم بود، ماریو بودیمیر کروات که در زمان حضورش مرتب مصدوم بود و به دلایل مختلف نتوانست برای تیم به میدان برود و با شکایت به فیفا باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی تیم شد، آنتونی استوکس بدون گل، بدون حضور فیکس و بدون هیچ درخششی، نمونه های بارز از خریدهای ناموفق پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی بوده اند؛ خریدهایی که نیمکت نشینی، مصدومیت، آمار بسیار ضعیف، هزینه های گزاف، بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی تنها دستاورد حضورشان در پرسپولیس بوده است.

حال باید دید در شرایطی که هنوز خط حمله پرسپولیس بعد از ترانسفر بازیکنان بزرگی همچون مهدی طارمی دچار ضعف است، با این خریدها ترمیم می‌شود یا تجربه تلخ گذشته از خرید مهاجمان پر سر و صدای خارجی اما کم کیفیت ادامه پیدا می‌کند؟

 

گزارش از زهرا پرتوی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار