کد خبر: 1219
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 02:15

به گزارش فراتاب وصال روحانی: قریب به ۱۵ سال پس از موفقیت فیلم بریتانیایی «حقیقتاً عشق» اندرو لینکولن اعتراف کرد که شاید کاراکترش در این فیلم که جوانی خاص به نام مارک است، شاید یک آدم ناراحت و دردسرساز روانی برای جامعه و اطرافیانش باشد. وی گفت: این چیزی است که از رل من و کارهایش برمی خیزد. قضیه را همان زمان به ریچارد کورتیس کارگردان فیلم گفتم و خنده پر معنایی کرد و گفت اگر این آدم همانی است که می پنداری، یک کاری کن که سالم به نظر برسد.
بر طبق سناریوی «حقیقتاً عشق» کاراکتر مارک به کاراکتر کایرا نایتلی که همسر نزدیکترین دوست اوست می گوید که مراقب همسرش باشد زیرا وی مردی پاک کردار نیست اما از این طریق می خواهد زندگی نایتلی و همسرش را به سود خودش به هم بریزد و از آب گل آلود ماهی بگیرد. اکثر کاراکترهای این فیلم به اجزای یک کالت کلاسیک تبدیل شده اند و با اینکه کاراکتر اندرو لینکولن به خواسته اش نمی رسد اما موفقیت این فیلم از دیدگاه تماشاگران و از منظر کارشناسان و اثر دیرپای آن بدین معناست که تیر سازندگان آن کاملاً بر هدف نشسته است. باز به حرف های لینکولن باز گردیم که هفته پیش گفت: در ماجراهای عاطفی از این دست کارگردان ها معمولاً ریسک نمی کنند و قضایا را طوری به تصویر می کشند که کاراکترهای مرکزی به خوشبختی و چیزهایی که می خواهند، برسند اما این در مورد من و فیلم مورد بحث صدق نمی کند و هم زندگی من ثابت می ماند و هم زندگی نایتلی و اطرافیان او همانی می مانند که پیشتر بودند. با این اوصاف مرا می توانید از معدود کاراکترهای این قبیل فیلم ها بیانگارید که شادکام و خوشبخت نمی شوند و بیننده باید خود را قانع کند که خوشبختی آدمها را از منظر دیگری ببیند. البته در تعدادی از فیلم های دیگر من هم بخشی از آرزوهایم و آنچه کاراکترهای من می خواسته اند حاصل نشده باقی مانده اند و شاید فیلمسازان بعدی با دیدن آن فیلم ها به این نتیجه رسیده باشند که من فقط برای این گونه رل ها و فرو رفتن در قالب آدم هایی که به هدف و آرزوی شان نمی رسند، مناسب هستم و به درد سایر رل ها نمی خورم.
اندرو لینکولن حتی بدون ویژگی مورد بحث و چیزی که تحمیل شده به خود وکاراکترهای خود می نامد، طی دو دهه اخیر به جمع ستاره های نخست سینما وارد نشده و عادت کرده که مرد دوم فیلم های «A» (درجه اول) و یا کاراکتر نخست فیلم های «B» (درجه دوم) باشد و ویژگی مشترک این شخصیت ها این است که به قول خود لینکولن به خواسته خود نمی رسند و یا بخشی از اهداف شان حاصل نیامده باقی می مانند. لینکولن طی سال های اخیر در مجموعه فیلم ها و سریال های ترسناک و دلهره آور «مردگان زنده» نیز مشاهده شده و حتی در آن فیلم ها نیز در ارتباط با کاراکتر جسی (الکساندرا بره کن ریج) چندان به مقصود نمی رسد.

منبع: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار