جنبش: اطلاعی از حمله پهپادی نداریم | فراتاب
کد خبر: 12138
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1401 - 22:30
اتهام اربیل به جنبش حزب الله عراق؛
اربیل، جنبش کتائب حزب الله عراق را مسئول حمله پهپادی دیشب دانست اما این جنبش این اتهام را رد کرد.

فراتاب، پس از حمله پهپادی دیشب به سه خودرو در شمال عراق که بعداً گفته شد حامل عناصر سازمان «موساد» رژیم صهیونیستی بوده، اربیل، جنبش «کتائب حزب الله عراق» را مسئول آن دانست اما در مقابل،  حزب الله عراق این اتهام را رد کرد. 

به گزارش وبگاه شبکه خبری رووداو  کردستان عراق، شورای امنیت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای، جنبش کتائب حزب الله عراق را مسئول حادثه دانسته و گفته این جنبش پهپاد انتحاری را از منطقه آلتون کوبری به سمت اربیل پرواز داده است.

در مقابل ابوعلی العسکری مسئول امنیتی جنبش کتائب حزب الله این اتهام را رد و از حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

العسکری با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما در آستانه سالروز شهادت گروهی از مؤمنان قرار داریم که در نتیجه جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مقرهای الحشد الشعبی در القائم رخ داد».

وی با بیان اینکه این حمله در سال ۲۰۱۸ انجام گرفت، ادامه داد: «لذا جانفشانی‌های مجاهدان خود را در حمایت از عراق و مردم و حاکمیتش به یاد می‌آوریم... هر چند این اتهام، افتخاری [برای ما] است، ولی اطلاعی از آن [حادثه] نداریم».

العسکری همچنین تأکید کرد که [صهیونیستها] باید ادب شوند یا اینکه «مجبور خواهیم شد آنان را ادب کنیم».

رسانه‌های عراقی، شامگاه چهارشنبه از حمله پهپادی به نقطه‌ای میان کنسولگری آمریکا و امارات عربی متحده در اربیل خبر دادند. ساعاتی بعد برخی منابع انگلیسی و عربی گزارش دادند که یک تیم از سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی هدف اصلی این حمله بوده‌ است.

حساب توئیتری «اینتل اسکای» - که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پروازهای جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند - مدعی شد در این حمله یک مقام ارشد موساد کشته شده است.

همچنین «خالد اسکیف» خبرنگار شبکه تلویزیونی «المیادین» در لبنان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «منابع عراقی، از کشته‌شدن ایلاک رون، مسؤول جوخه ترور رژیم صهیونیستی در این حمله سخن می‌گویند.»

منبع: فارس

نظرات
آخرین اخبار