بازگشت «پرنس» با «باران بنفش» به سینما! | فراتاب
کد خبر: 1213
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 00:45
فیلم کلاسیک پرینس برای مدتی محدود، دوباره روی پرده بزرگ می‌رود.

به گزارش فراتاب به نقل از مانی سی‌ان‌ان، مجموعه تئاترهای زنجیره‌ای ای‌ام‌سی (AMC) روز جمعه اعلام کرد که فیلم کلاسیک سال ۱۹۸۴ «باران بنفش» که در آن پرینس، هنرمند جاودانه‌ای که روز پنج‌شنبه درگذشت، به مدتی محدود روی پرده‌های بزرگ سینما پخش می‌شود.
این فیلم که در آن آپولونیا کوترو هم نقش‌آفرینی می‌کند، از روز بیست و سوم تا بیست و هشتم آوریل توسط این مجموعه سینماها پخش خواهد شد. این فیلم توسط کمپانی برادران وارنر تهیه شده که مانند سی‌ان‌ان، به تایم وارنر تعلق دارد و در ۸۷ پرده سینمای ای‌ام‌سی در شهرهایی مانند آتلانتا، شیکاگو، لس‌آنجلس، سان‌فرانسیسکو و نیویورک به نمایش درمی‌آید. هم این فیلم و هم آلبوم «باران بنفش»، نام پرینس را به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌های صنعت موسیقی به ثبت رساندند.
این فیلم نزدیک به ۷۰ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد و یک جایزه اسکار بهترین آهنگ اوریجینال سال هم برای پرینس به ارمغان آورد. نسخه سینمایی «باران بنفش» یکی از فیلم‌های به یادماندنی و محبوب در فرهنگ عامه آمریکاست و آلبوم موسیقی آن هم به عنوان یکی از خوش‌نقدترین و موفق‌ترین آلبوم‌های تاریخ موسیقی به ثبت رسیده است. این آلبوم شامل آهنگ‌های معروفی از جمله «بیا دیوانه شویم» و «وقتی فاخته‌ها گریه می‌کنند» می‌شود و با ۱۳ میلیون نسخه فروخته‌شده، ۱۳ بار به درجه پلاتینوم رسیده است.
مرگ پرینس در ۵۷ سالگی باعث شوکه شدن دنیای موسیقی و هزاران تجلیل و یادبود در سراسر آمریکا و جهان شد. در بسیاری از این یادبودها از رنگ بنفش استفاده شد، رنگی که بیشتر از همه به این راک استار جهانی نسبت داده می‌شود.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار