کد خبر: 12124
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1401 - 16:41
عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس در فصل اخیر فوتبال کشور برای هواداران این تیم یک نا امیدی مطلق بود.

فراتاب: فصل برای پرسپولیس با جدایی 3 ستاره این تیم در خطوط سه گانه یعنی کنعانی زادگان، نوراللهی و مغانلو آغاز شد و بازیکنان خریداری شده به عنوان جایگزین هرگز نتوانستند جای خالی آنها را پر کنند. حذف از لیگ قهرمانان با شکست 3-0 برابر الهلال، شکست در سوپرجام برابر فولاد خوزستان، ناکامی در جام حذفی با شکست در برابر آلومینیوم در ورزشگاه آزادی و واگذاری قهرمانی لیگ برتر به رقیب دیرینه آنهم پس از 5 قهرمانی پیاپی موجب شد تا بسیاری از هواداران پرسپولیس نسبت به امکان ادامه موفقیت‌ها با کادر فنی فعلی به تردید بیافتند.

علی رغم این موضوع، مدیریت باشگاه پرسپولیس قاطعانه از گل محمدی و دستیارانش برای فصل آتی لیگ برتر حمایت کرده و این موضوع را با شروع خرید ستاره‌های بزرگ فوتبال کشورمان تایید کرده‌اند.

مهمترین نیازهای پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات

دریافت 21 گل در 30 مسابقه برای تیمی که هر سال رکوردار کمترین گل دریافتی بوده و دروازه بان اصلی آن هم معمولا بیشترین کلین شیت را به ثبت می‌رساند به تنهایی گواه این موضوع است که چرا پرسپولیس موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد. جدایی رادوشوویچ در ابتدای فصل و عملکرد نا مطمئن حامد لک در ترکیب پرسپولیس موجب شد تا هنوز فصل به پایان نرسیده این باشگاه با علیرضا بیرانوند دروازه بان سابق خود به توافق رسیده و قرارداد امضا کند.

در خط دفاعی نیز زوج های دو نفره متشکل از حسینی، فرجی، ابراهیمی، نعمتی و هنانوف هیچگاه پاسخگوی ضعف دفاعی این تیم نبوده و پرسپولیس ضربه بزرگی از شکنندگی عمق خط دفاعی خود متحمل شد؛ با درخواست گل محمدی بلافاصله مذاکرات باشگاه با مرتضی پورعلی گنجی نهایی شد و این بازیکن با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست، احتمالا 1 مدافع میانی دیگر نیز در ادامه راه خریداری خواهد شد که ممکن است شاهد بازگشت کنعانی زادگان از فوتبال قطر به باشگاه سابق خود باشیم.
گفته می‌شود جلال حسینی ممکن است از فوتبال خداحافظی کرده یا به ملوان بپیوندد و جدایی ابراهیمی نیز تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

در سمت راست خط دفاعی، گفته می‌شود کار پیوستن دانیال اسماعیلی فر به پرسپولیس قطعی شده و در صورت جدایی رامین رضائیان، احتمالا همراه با سیامک نعمتی دو مدافع راست فصل آینده این تیم خواهند بود.

در سمت چپ خط دفاعی، احتمال جدایی سعید آقایی بالاست و شایعاتی از علاقه گل محمدی به میلاد زکی پور مدافع تیم گل گهر سیرجان شنیده می‌شود؛ دیگر مدافع مدنظر پرسپولیس امید نورافکن است که 1 سال دیگر با سپاهان قرارداد داشته و بعید است که این باشگاه با جدایی وی موافقت کند.

در خط میانی، اولویت اول کادر فنی، تمدید قرارداد با میلاد سرلک خواهد بود؛ همچنین این باشگاه نیم نگاهی به احتمال بازگشت احمد نوراللهی دارد که از باشگاه شباب الاهلی امارات جدا شده است. سروش رفیعی دیگر بازیکن فصل گذشته سپاهان است که گفته می‌شود با پرسپولیس به توافق نهایی رسیده است و رضا اسدی به احتمال فراوان از این باشگاه جدا خواهد شد.
ادامه حضور بازیکنانی نظیر امیری، ترابی، پهلوان؛ عالیشاه و کامیابی نیا قطعی به نظر می‌رسد که ترکیب اصلی خط میانی در فصل آینده را تشکیل خواهند داد و تنها ممکن است سعید صادقی در صورت عدم انتقال به استقلال، به جمع فوق اضافه شود.

خط حمله پرسپولیس نیز علی رغم اینکه این تیم برترین خط حمله لیگ را در اختیار داشت (با فرض اعلام رای بازی با تراکتور به سود سرخپوشان) اما مهاجمین اصلی این تیم سهم زیادی در گل‌های به ثمر رسیده نداشتند.

مهدی عبدی به عنوان بهترین گلزن پرسپولیس تنها 7 گل به ثمر رسانده است و گفته می‌شود گل محمدی به منظور جبران ضعف خط حمله خود شهباززاده، پیمان بابایی و منشا را مد نظر دارد.

 

گزارش از زهرا پرتوی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار