کد خبر: 12106
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1401 - 15:55
چه کسی مسئول جذب بازیکنان جدید استقلال خواهد بود؟

فراتاب - گروه ورزشی: لیگ برتر بیست و یکم برای هواداران استقلال که سال‌ها شاهد ناکامی تیم‌شان در رقابت با همشهری قرمزپوش بودند به شیرین‌ترین شکل و قهرمانی بدون شکست و ثبت چندین رکورد درخشان به پایان رسید.

اما هنوز مراسم جشن قهرمانی این تیم به پایان نرسیده بود که اخبار و شایعات نگران کننده در خصوص جدایی سرمربی تیم قهرمان کام طرفداران این تیم را تلخ کرد؛ سرانجام فرهاد مجیدی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی رسما با هواداران استقلال خداحافظی کرد. همزمان گفته می‌شود او احتمالا در کشور امارات به کار مربیگری ادامه خواهد داد.

حال در این بین بزرگترین سوال دوستداران تیم استقلال این است که در شرایطی که رقبا در حال امضای قرارداد با بازیکنان جدید و تقویت خود هستند، چه کسی مسئول نقل و انتقالات استقلال برای فصل آتی خواهد بود؟


استقلال در کدام خطوط به تقویت نیاز دارد؟

تیم استقلال در فصل اخیر لیگ برتر در شرایطی قهرمان شد که تنها 10 گل خورده برای این تیم در جدول مسابقات ثبت شده است؛ این امر نشان می‌دهد که کادر فنی جدید برای فصل آینده نیز بر روی دو دروازه اصلی خود یعنی سیدحسین حسینی و علیرضا رضایی حساب خواهد کرد.

اما علی رغم این آمار درخشان، در خط دفاعی وضعیت کاملا متفاوت است؛ در نیم فصل دوم 3 نفر از ارکان دفاعی استقلال یعنی یزدانی، مرادمند و آغاسی از این تیم جدا شدند، اما با جذب رافائل سیلوا و بازگشت عارف غلامی از مصدومیت طولانی مدت، استقلال مجیدی باز هم توانست استحکام دفاعی خود را حفظ کند.

با این وجود اخباری از احتمال جدایی عارف غلامی و همچنین عدم تمدید قرارداد با مدافع خارجی به گوش می‌رسد؛ وضعیت خدمت سربازی یزدانی و مرادمند همچنان نامشخص است و با این شرایط استقلال در مرکز خط دفاعی قطعا نیازمند خرید بازیکنان جدید خواهد بود.

در سمت راست و چپ خط دفاعی با حضور حردانی، غفوری، سلمانی و جلالی بعید است استقلال نیازی به خرید بازیکن جدید داشته باشد هرچند زمزمه هایی از بازگشت احتمالی محمد نادری به این تیم شنیده می‌شود.


در خط میانی، قرارداد مهدی‌پور با استقلال به پایان رسیده و احتمال جدایی این بازیکن به مقصد کشورهای عربی وجود دارد؛ سعید مهری و عزیزبک آمانوف دو بازیکن دیگری هستند که احتمال جدایی آنها از استقلال وجود دارد و برای فصل آینده تنها نیک‌نفس و چشمی در مرکز خط میانی بازیکنان قطعی استقلال هستند؛ گفته می‌شود استقلال به دنبال جذب سعید عزت‌اللهی است که تحت قرارداد تیم وایله دانمارک بوده و بعید است این باشگاه رضایت نامه بازیکن خود را با مبلغی کمتر از 1 میلیون دلار صادر کند.


با توجه به سیستم 3-4-3 که استقلال در فصل گذشته استفاده می‌کرد، حضور بازیکنان توانمند در دو بال چپ و راست این تیم ضروری خواهد بود؛ فصل گذشته یامگا و حسین‌زاده عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و از بهترین بازیکنان تیم بودند؛ گفته می‌شود حسین‌زاده نیز در قرارداد خود بندی برای جدایی از استقلال دارد و قرارداد یامگا برای فصل دوم نیازمند توافق دوطرفه باشگاه و بازیکن خواهد بود. استقلال برای تقویت خود در این پست به دنبال جذب سعید صادقی بازیکن تیم گل گهر سیررجان است.


اما اصلی‌ترین نیاز استقلال برای فصل آینده قطعا در نوک پیکان حمله تیم خواهد بود؛ جایی که سه مهاجم نوک تخصصی این تیم یعنی ژستد، رمضانی و مطهری روی هم تنها 8 گل به ثمر رساندند.
گفته می‌شود باشگاه استقلال مذاکرات مثبتی با کاوه رضایی مهاجم سابق این تیم که در لیگ بلژیک مشغول است داشته است؛ هر چند به نظر می‌رسد استقلال حداقل نیازمند خرید یک مهاجم تخصصی دیگر نیز برای فصل آینده لیگ برتر خواهد بود.

 

گزارش از زهرا پرتوی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار