کد خبر: 12105
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1401 - 16:05
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اکتشاف و اجرای پرواز ژئوفیزیک در کردستان به همت مجموعه سازمان صمت با توجه به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای اجرای طرح تحول انجام می‌شود.

به گزارش فراتاب، بختیار خلیقی اظهار کرد: از امروز پرواز ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره آغاز می‌شود که امیدواریم نتایج امیدبخش آن زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و سطح درآمدی مردم شود.

وی افزود: ۱۸ گونه مواد معدنی و پتانسیل‌های زیادی در زمینه ذخایر خدادادی در کردستان وجود دارد که با اجرای این طرح اکتشافی زمینه‌های اشتغالزایی در استان فراهم خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه یادآور شد: سال ۹۶ عملیات اکتشافی در پهنه سقز در وسعت ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومترمربع انجام شد و امسال در پهنه دیواندره ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع تا عمق ۴۵۰ متری زمین اکتشاف انجام می‌شود.

در ادامه استاندار کردستان نیز گفت: با توجه به پایش ظرفیت‌های استان و نگاه ویژه وزارت صمت، اجرای طرح تحول زمین‌شناسی در کردستان به عنوان دومین استان کشور انتخاب شد.
اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه این طرح راهبردی به طور رسمی از امروز در استان آغاز شد، اعلام کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان اعتبار اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده نتایج این طرح بعد از یک سال جمع‌آوری و در اختیار استان قرار داده می‌شود، یادآور شد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های معدنی همواره یکی از مطالبات مردم استان است.
استاندار کردستان اظهار داشت: گام نخست اجرای این طرح شناسایی ذخایر معدنی است و مراحل مهم دیگر هم استخراج و فرآوری و اجرای زنجیره کامل در این بخش است تا اینگونه مانع از خروج مواد معدنی به صورت خام در استان باشیم.
زارعی کوشا ادامه داد: بی شک اجرای صحیح این طرح منجر به توسعه سرمایه گذاری و در نتیجه افزایش اشتغال در منطقه خواهد شد.

نظرات
آخرین اخبار