کد خبر: 12103
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1401 - 16:31
با توجه به جنگ پیش آمده میان روسیه و اکراین، تجارت جهانی در برخی بازارها با اثرات ناشی از این موضوع مواجه شد. در این میان عراق تلاش می کند در تامین برخی کالاها از جمله فولاد براثرات حمله روسیه به اکراین، غلبه کند.

به گزارش فراتاب، سال هاست که پروژه های ساختمانی جدید و مرمت ساختمان های موجود در سراسر کشور عراق ادامه دارد، البته بسیاری از آنها رها شده باقی مانده اند.
از ابتدای سال، تعداد بیشتری از فعالان بازار به بهبود پایدار بخش ساخت و ساز عراق امیدوار بوده اند. البته بدبینی هایی هم در این بین وجود دارد، زیرا برخی از بازیگران بازار ادعا می کنند که بسیاری از پروژه های اعلام شده هرگز اجرا نمی شوند. با این وجود، کارها حتی در شرایط چالش های سیاسی و مالی ادامه دارد.
این در حالی است که حمایت خوبی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی صورت می گیرد. منطقه بصره به طور فعال در حال توسعه است. به عنوان مثال، یک ساختمان مرکز خرید در بصره وجود دارد که توسط شرکت الخورا سرمایه گذاری شده است. این پروژه بزرگ با ارزش 230 میلیون دلار پیشرفت70 درصدی داشته و کار روی آن ادامه دارد.
پیش بینی می شود این پروژه که شامل پل ها نیز می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
متال اکسپرت گزارش داد که ساخت مدارس نیز به طور فعال از تجارت داخلی فولاد در این کشور حمایت می کند.
بر اساس قرارداد امضا شده بین عراق و چین، دو شرکت چینی پاورچینا و سینوتک باید 1000 مدرسه در سال 2022، 3000 مدرسه در سال 2023 و 4000 مدرسه در سال 2024 بسازند.
طبق گفته دولت عراق، زمین ها پیش تر برای اجرای این پروژه ها اختصاص داده شده است. یکی از فعالان بازار نیز گفته است، "ما امیدواریم به زودی شاهد رونق ساخت و ساز باشیم."
با این حال، بسیاری از پروژه های زیرساختی همچنان نیاز به بودجه دارند. به عنوان مثال، به گفته منابع محلی، استان مرکزی عراق بابل به تنهایی به حدود 1.4 میلیارد دلار برای بازسازی و پروژه های جدید، از جمله جاده ها، پل ها، و سایر امکانات نیاز دارد. طی چهار سال گذشته، استانداری 345 میلیون دلار از مقامات ایالتی برای تکمیل پروژه های معلق دریافت کرده است، اما نیاز به سرمایه گذاری بیش از این مقدار است. فرماندار بابل در این باره خاطرنشان کرد: مشکل پروژه‌های متوقف شده را حل کرده‌ایم، اما اکنون برای بهبود خدمات به شهروندان نیازمند اعتبارات کلان هستیم.

نظرات
آخرین اخبار