کد خبر: 121
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 18:40
سید محمود نبویان
برجام 6 مشکل اساسی دارد/با افتخار قلب راکتور اراک را با بتن پر کردند/6 جسارت توافق وین ‌برای تحقیر ملت ایران/‌‌صالحی ‌به جای پاسخگویی کنار رأس فتنه می‎نشیند‌

فراتاب: به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان ظهر امروز در نشست بصیرتی با موضوع «روشنگری و تبیین» در بین مبلغان به تبیین استراتژی نفوذ پس از برجام پرداخت و اظهار کرد: بعد از برجام مقام معظم رهبری مسئله بسیار مهمی که مطرح کرده و نسبت به آن احساس خطر کردند موضوع «نفوذ» بود.

وی با بیان اینکه ایشان نزدیک به 80 بار در این ایام اندک، موضوع «نفوذ» را مطرح کردند، گفت: هیچ خطری امروز بالاتر از خطر نفوذ به جنگ انقلاب و ارزش‎های اسلامی نیامده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا پیش از نفوذ، دو استراتژی داشت که هر دو شکست خوردند، بیان کرد: ویژگی مشترک هر دو استراتژی شکست‎خورده به خاطر «تقابلی» بودن آن بود.

وی با اشاره به اینکه استراتژی آمریکا در برابر ملت ایران شکست خورد و آمریکا اعتراف کرد که شکست خوردیم، ادامه داد: آمریکا استراتژی سوم را آغاز کرد و گل استراتژی سوم «توافق هسته‎ای» بود که در ژنو آغاز و به وین ختم شد.

*«نفوذ» بزرگترین خطری است که ایران را تهدید می‎کند

نبویان با بیان اینکه استراتژی سوم «تقابلی» نیست بلکه «تعاملی» است، ادامه داد: تعامل، مذاکره، نفوذ و براندازی، بزرگترین خطری است که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند و گل آن در توافق وین ظاهر شد.

وی با طرح این سئوال که چرا آمریکا به استراتژی سوم رسیده است؛ چون در هر دو استراتژی شکست خورد، افزود: اوباما بعد از اینکه در 23 تیرماه با ایران به توافق رسید، به کنگره رفت تا جمهوری‌خواهان را قانع کند، این توافق را بپذیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اوباما می‎گوید «جمهوری‎خواهان چرا به من اعتراض می‎کنند که با روحانی و ظریف مذاکره می‎کنم، به من بگویید آیا آمریکا با بمب، شوروی ابرقدرت را از بین برد یا با مذاکره و نفوذ؟ پس چرا اعتراض می‎کنید که چرا با ایران مذاکره کردید؟»

وی با تاکید بر اینکه این جمله اوباما بسیار خطرناک است، افزود: معنی «نفوذ» این نیست که برخی از عناصر بیگانه وارد کشور شوند زیرا در این صورت واژه «جاسوس» به آنها اطلاق می‌شود!.

*امروز برخی مسئولان مجری اوامر آمریکا شده‎اند

نبویان با بیان اینکه «نفوذ» یعنی دشمن با تبلیغات، باورها و اعتقادات مردم کشور را تغییر دهد، خواستار تشریح ابعاد گسترده پروژه «نفوذ» در بعد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... شد.

وی تأکید کرد: امروزه مسئولانی در کشور حضور دارند که آنچه مورد نظر آمریکاست را خود انجام می‎دهند و یا اجرای آن را امضا می‎کنند که این موضوعات، مصداق «نفوذ» است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مایک مولن رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا می‎گوید «توافق هسته‎ای تنها راه تغییر رژیم ایران است» که باید به ابعاد خطرناک این جمله فکر کرد که «برجام» تنها راه تغییر رژیم ایران است؛ مگر چه چیزی در آن است؟!

وی با اشاره به اینکه توافق وین در 23 تیرماه و در ماه مبارک رمضان انجام شد، ادامه داد: 21 روز پیش از توافق، مقام معظم رهبری دیداری با کارگزاران نظام داشتند و فرمودند «آمریکا به این توافق احتیاج دارد چون می‎خواهد صنعت هسته‎ای ما را دکوری کند».

* یک میلیون نفر در این دو سال بر بیکاران افزوده شده است

نبویان تصریح کرد: دولت کنونی و مدیریت کنونی آمریکا به این توافق احتیاج دارد چراکه اگر بتواند به مقصود خود برسد این یک پیروزی بزرگ برای آنها محسوب می‎شود.

وی در ادامه به تبیین سناریوهای آمریکا پرداخت و با بیان اینکه آمریکا دو سناریو در نظر گرفته که یکی در داخل کشور و دیگری در منطقه است، اظهار کرد: سناریوی آمریکا در داخل کشور «تغییر در نسل جدید ایران و جوان» است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا فکر نسل جوان را طوری تغییر می‎دهد که برخی جوانان به دنبال قطع شعار «مرگ بر آمریکا» می‎شوند، افزود: گذشت 15 سال می‌تواند تغییرات زیادی در ایران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه حداقل یک میلیون نفر در کشور در این دو سال بر تعداد بیکاران افزوده شده است، افزود: هر روز این آمار به ما داده می‎شود و از آن مطلعیم.

‌‌نبویان بیان کرد: از ساخت مسکن مهر جلوگیری شد، باید برای ساخت ساختمان کارخانه‎ها فعال باشند اما هر روز یک کارخانه غیر فعال می‎شود.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که 25 درصد بیکار جوانان بیکار هستند ولی آینده می‎خواهند، بیان کرد: جان کری می‎گوید «در تهران جوانان به دنبال گوشی هوشمند هستند و می‎خواهند بخشی از دنیا باشند»!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین گام دشمن در ایجاد تغییر در نسل جوان حمایت از جریانات غرب‎گرا در داخل است، در ادامه روزنامه‎هایی که امروز چهره آمریکا را بزک می‎کنند را آمریکایی دانست.

وی با بیان اینکه اوباما می‎گوید با سرمایه‎گذاری روی توافق هسته‎ای باید دنبال اصلاحات سیاسی بود، افزود: عملاً آمریکا می‎گوید می‌خواهیم از اصلاح‎طلبان دفاع کنیم.‌

*رخنه در باورهای دینی یکی از ابعاد نفوذ فرهنگی است

نبویان با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری چشم بیدار ملت است، بیان کرد: مقام معظم رهبری می‎فرمایند چهار نوع «نفوذ» وجود دارد، نفوذ اول فکری و فرهنگی و بالاترین مرحله نفود است است، نفوذ دوم سیاسی، نفوذ سوم اقتصادی و نفوذ چهارم امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «نفوذ فرهنگی 6 قسم دارد»، بیان کرد: رخنه در باورهای دینی یکی از ابعاد نفوذ فرهنگی است و امروزه اگر مسئولی معتقد شود آنچه دشمن می‌خواهد درست است، دیگر آمریکا برای پیروزی بر انقلاب چه چیزی می‎خواهد؟

وی با اشاره به اینکه روحانی گفت مشکل آب مملکت اگر بخواهد درست شود وصل به توافق است، ادامه داد: دو سال آخر دولت احمدی‎نژاد وضع اقتصادی کشور خراب شد، گفتند که تحریم‎ها اثر گذاشته که مقام مقام رهبری فرمود که «تحریم 10 درصد مشکل بوده و 80 درصد مشکل سوءمدیریت است».

نبویان افزود: حال تصور کنیم صددرصد مشکل ما با توافق حل ‎شود؛ در آن صورت ممکن است این تصور ایجاد شود که «پس چرا تاکنون مرگ بر آمریکا می‌گفتیم و چرا باید به کسی که می‌خواهد مشکلات اقتصادی را حل کند مرگ بفرستیم؟».

وی با اشاره به اینکه امام (ره) می‌فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، بیان کرد: دشمن می‌خواهد با نفوذ فرهنگی بگوید که کسی که از حوزه آمده، دکترای سیاسی از کجا گرفته است؟!

*«برخی دنبال بزک چهره آمریکا» هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی می‎خواهند بگویند، حل مشکل کشور کنار آمدن با بالاترین دشمن اسلام است که این قسمت پنجم نفوذ فرهنگی است؛ نتیجه این می‌شود که برخی مسئولان با خنده با دولتمردان آمریکا دست می‎دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا می‎خواهد به دنیا بفهماند ایرانی که 37 سال در مقابل آمریکا ایستاد، مجبور شد بیاید با خود ما توافق کند، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند «برخی دنبال بزک چهره آمریکا» هستند.

نبویان با بیان اینکه امروزه کسی که شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دهد طبق فرموده قرآن کریم، مسلمان نیست، بیان کرد: باید همواره در مقابل ظلم ایستاد.

وی یکی از خصوصیات حیات طیبه و انقلاب را ایمان بالله دانست و ادامه داد: برخی می‎خواهند برقراری ارتباط با آمریکا را عادی جلوه دهند که این بزرگترین خطر برای کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دشمن با نام جمهوری اسلامی و عمامه به سر بودن رئیس جمهور کشور نیز مشکلاتی ندارد، ادامه داد: عوامل نفوذ در قرآن همان همراهان کفار و مشرکان هستند.

وی با بیان اینکه دولتمردان درصدد انعقاد قرارداد با آمریکا بودند که با تشر مقام معظم رهبری، برگشتند، گفت: عده‎ای بعد از توافق وین، مدام از رشد ایران سخن می‎گویند در صورتی که چنین نیست، مثل اینکه رابطه با سران کفر، برای عده‎ای عزت‎آور شده است!

نبویان با اشاره به وجود دو نوع جهان‎بینی و دیپلماسی، یکی را قرآنی و دیگری را دیپلماسی لبخند و غرب‌گرا عنوان کرد و خواستار توجه به تفاوت این دو شد.

*دیپلماسی مد نظر مقام معظم رهبری براساس قرآن است

وی با بیان اینکه 37 سال پیش ملت ایران شاهنشاه خود را بیرون کرد اما آمریکا شاه فراری ایران را پناه داد، بیان کرد: دلیل اینکه آمریکا از آن سر دنیا برای ایران تعیین تکلیف می‎کرد باید معلوم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از بیرون کردن شاه از کشور، آمریکا بلافاصله 20 میلیارد دلار پول ایران در بانک‎های آمریکا را بلوکه کرد و دزدید، ادامه داد: آمریکا بعد از مشاهده مقاومت ملت ایران، انواع گروه‎های معاند را به جان این کشور انداخت.

وی با بیان اینکه آمریکا از گرو‎ه‎های معاند نیز نتیجه نگرفت و انواع کودتا را در کشور راه انداخت، بیان کرد: در ادامه کارتر دستور داد آمریکا رابطه با ایران قطع کرد که امام راحل فرمودند «این بزرگترین هدیه‎ای بود که به ما داده شد».

نبویان با بیان اینکه آمریکا در ادامه هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کرد، گفت: آمریکایی که عده‎ای عاشق آن هستند در دوران جنگ بهترین جوانان را از ما گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا انواع فتنه را در کشور راه انداخت، بیان کرد: آمریکا انواع تحریم‌ها را برای ایران ایجاد کرد تا جایی که خود اوباما می‎گوید در 50 یا 60 سال اخیر هیچ ملتی را مانند ملت ایران تحریم نکردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه دیپلماسی مد نظر مقام معظم رهبری براساس قرآن است، ادامه داد: متأسفانه دیپلماسی قرآن کنار رفت و دیپلماسی لبخند آوردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در نامه به روحانی با 28 شرط برجام را پذیرفتند که دو مورد از شروط، اشاره به مصوبات مجلس داشت، اگر یک توافق بین‎المللی را کسی با 26 شرط بپذیرد به چه معنی است؟!

نبویان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «ما هزینه سنگینی داده‌ایم و همین مقدار را هم که به دست آورده‎ایم حاصل مقاومت بود»، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند آنچه خواسته‎ایم انجام نشد و بهترین از این هم می‏‎توانست عمل شود.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با پاسداران سپاه که ملوانان آمریکایی را در آب‌های ایران گرفته بودند دو بار فرمودند «عالی عمل کردید» اما در مورد هسته‎ای چیز دیگری می‌فرمایند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه یک مورد حاصل رابطه با آمریکا و بزرگترین نفوذ که اساس انقلاب و ارزش‎ها را زیر سئوال می‎برد جا انداختن آمریکا در بین مردم است، بیان کرد: برجام 6 مشکل اساسی دارد.

*دولت مجوز دسترسی به اماکن نظامی را داده‎ است!

وی با اشاره به اینکه نطنز سانتریفیوژ نسل یک، 2، 3، 4، 5، 6، 7 و 8 داشت که آمریکا گفته همه را باید جمع کنید و ظریف نیز تعهد داده است، افزود: در سایت نظنز غنی‎سازی تا 20 درصد انجام می‌شد اما اکنون بالاتر از 3.67 درصد غنی‎سازی را آمریکا ممنوع کرده و ظریف نیز تعهد داده است.

نبویان ادامه داد: سایت فوردو 3 هزار سانتریفیوژ داشت که آمریکا گفته تعداد سانتریفیوژهای فردو را باید به صفر برسانید، فردو 6 آبشار دارد که آمریکا گفته جز دو آبشار همه را باید خاموش کنید و غنی‎سازی نیز در آن ممنوع است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ظریف تعهد داده که روسیه باید بیاید و قابلیت این سانتریفیوژها برای غنی‎سازی را نابود کند که این موارد اکنون انجام شده و غنی‎سازی که قبلاً تا 20 درصد انجام می‎شد، اکنون به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه به آمریکا تعهد داده شده که یادگیری دانش غنی‎سازی در فردو نیز ممنوع است، بیان کرد: حاصل 12 سال کار متخصصان و دانشمندان در اراک را بیرون کشیدند و با افتخار بتون ریختند و این به معنی «نفوذ» است.

نبویان با خطاب قرار دادن معنادار صالحی ادامه داد: متأسفانه رئیس سازمان انرژی اتمی کشور به جای پاسخ دادن به این‎، مسائل کنار رأس فتنه می‎نشیند.

وی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود آیا رابطه با آمریکا مشکل کشور را حل می‎کند، بیان کرد: هر زمان که سیاست قرآنی را کنار گذاشتیم شکست خوردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دو بار نهیب زدند که حق ندارند به بهانه نظارت، اعطای مجوز به اماکن نظامی داده شود، افزود: این در حالی است که تعهد داده شده، پایگاه‎های موشکی زیرزمینی کشور را ببینند.

وی در ادامه در خصوص امنیت ملی و دیپلماسی هسته‎ای، بیان کرد: باید دید مأموران آژانس جاسوس هستند یا نیستند؛ که البته به زعم بنده هستند.

نبویان افزود: در زمانی که روحانی در پرونده هسته‌ای مسئولیت داشت، از دولت خواست مأموران آژانس از برخی اماکن بازرسی کنند؛ البته اماکنی که سرویس‎های اطلاعاتی غرب برای آژانس تعیین کرده بود.

وی خطاب به دولتمردان، با تاکید بر اینکه می‌دانید ماموران آژانس جاسوس هستند با این حال مجوز دسترسی به اماکن نظامی را داده‎اید، افزود: این جاسوسان یا ماموران آژانس قبل از توافق برجام چند روز برای دسترسی به اماکن مهم می‎آمدند اما اکنون گفته‎اند باید ساختمانی باشد که ما کامل در آن مستقر شویم!.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: 15 سال این جاسوسان بر اماکن هسته‎ای و نظامی کشور مسلط می‎شوند، در توافق آمده «برای 15 سال یا بیشتر» که باید گفت «این 15 سال مشخص است، اما ـ بیشتر ـ یعنی تا چه زمانی»؟

وی با بیان اینکه طرف غربی توافق وین را دقیق نوشته است، ادامه داد: فقط برای تحقیر ملت ایران 6 نوع جسارت که هیچ کشوری در دنیا نپذیرفته، توسط ظریف تعهد شده است.

نبویان ‌‌با بیان اینکه شاید کشوری کارهایی انجام دهد و به آژانس اعلام نکند، گفت: برای مواد و فعالیت‎های اعلام نشده، پروتکل‎هایی الحاق نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طبق پروتکل الحاقی نظارت بر فعالیت‎‌های هسته‎ای در هر زمان و مکان، امکانپذیر است، گفت: آقای ظریف تعهد این بازرسی را داده است.

*خریداری اقلام خاص هسته‎ای و نظامی در ایران منوط به اجازه کشورهایی چون بورکینافاسو

وی با بیان اینکه غیر پادمان و پروتکل الحاقی که همه کشورهای هسته‌ای آن را پذیرفته‌اند آمریکا چهار مورد دیگر را برای تحقیر ملت ایران خواسته و تعهد داده شده است، بیان کرد: اقدامات شفاف‎سازی مورد سوم است.

نبویان ادامه داد: مورد چهارم این است که یک سازمان در دنیا وجود دارد که باید گزارش هسته‎ای به آن داده شود اما ایران علاوه بر آژانس باید به شورای امنیت و سازمان ملل نیز گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه برجام 6 جزء دارد که یک جزء متن برجام و پنج جزء ضمیمه است، افزود: ضمیمه نخست تعهدات ایران، ضمیمه دوم تعهدات آمریکا، سوم همکاری صلح آمیز، ضمیمه چهارم کمیسیون مشترک با هشت عضو 1+5 به علاوه موگرینی و ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: جالب این است که 16 وظیفه برای کمیسیون مشترک آمده که در 15 وظیفه اجماع لازم است و یک مورد اتفاق آرا لازم نیست؛ این یک مورد زمانی است که می‏‎خواهند اماکن نظامی کشور را بازرسی کنند.

وی با بیان اینکه در ضمیمه ششم تعهد داده شده عربستان، امارت، قطر و حتی بورکینافاسو بر صنایع نظامی و هسته‌ای ایران نظارت کنند، بیان کرد: این حاصل دیپلماسی غرب‎گرا است.

نبویان با اشاره به اینکه دو سند را آژانس بیرون داده که هر دو سند نام اجناس و اقلام است، بیان کرد: بخش اول سند مربوط به اقلام و اجناس هسته‎ای و بخش دوم مربوط به اقلام دومنظوره است؛ یعنی هم مصارف عادی و هم مصارف نظامی دارد.

وی با بیان اینکه فهرست اقلام و اجناس داده شده در 83 صفحه است، بیان کرد: فهرست را به اساتید دانشگاه شریف ارائه کردیم که ببینند پس از مشاهده آن گریه کردند!.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه منبع تولید اشعه ایکس یکی از اقلام است، بیان کرد: دوربین سریع نیز یکی دیگر از اقلام این فهرست است، در حالی که این اجناس را در زمان تحریم وارد کشور می‎کردیم اما اکنون طبق خواسته آمریکا، آقای ظریف واردات آن را بر اساس شرایط مد نظر ایالات متحده، تعهد کرده است.

وی در تشریح این شرایط افزود: آمریکا در این سند خطاب به طرف ایرانی عنوان کرده «غیر طریقی که ما می گوییم حق خرید یک قلم کالای این فهرست را ندارید؛».

نبویان با بیان اینکه کارگروه خرید، زیر نظر کمیسیون مشترک تشکیل می‎شود سپس ایران باید درخواست خود را به این کارگروه دهد، گفت: اگر یک کشور مخالفت کند حق خرید نداریم اما در صورتی که کارگروه خرید تایید کرد باید تقاضا به کمیسیون مشترک ارسال شود و این جا هم اجماع آرا لازم است.

وی با بیان اینکه در ادامه اگر کمیسیون مشترک تایید کند تقاضای خرید باید به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شود، تصریح کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل تایید کند ایران می‎تواند جنس مربوطه را تهیه کند، اما باید به کشور صادرکننده اجازه دهد استفاده نهایی آن جنس را راستی‎آزمایی کند.

*آقایان در آمریکا گفتند «علم بازفرآوری هم نمی‌خواهیم»!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که چرا نوشته شده کشور صادرکننده باید بر راستی‎آزمایی نظارت کند؟، در پاسخ به آن بیان کرد: این اقلام تک هستند و هر کشوری در دنیا قادر به تولید آن نیست، اما هر کشوری می‎تواند آن را خریداری کرده و سپس صادر کند.

وی با بیان اینکه بیشترین اقلام را عربستان خریداری می‎کند، گفت: بر اساس این تعهدات، به عربستان اجازه داده می‎شود، استفاده نهایی کالا را راستی‎آزمایی کند که این به معنای اشراف اطلاعاتی این کشور از فعالیت‎های هسته‎ای ـ نظامی ایران خواهد بود.

نبویان با بیان اینکه این مسئله فقط مختص ملت ایران است، گفت: در سند عنوان شده که نسبت به هیچ کشور دیگری حق ندارید، این مسئله را اعمال کنید.

وی با بیان اینکه 23 تیرماه امسال، روحانی در مصاحبه‎ای صریح گفت «ملت ایران! ما محدودیت بالاتر از هشت سال نپذیرفتیم» اما در متن برجام که می‎رویم می‎بینیم محدودیت 10 سال، 15 سال، 20 سال و 25 سال نیز وجود دارد.

نماینده تهران در مجلس با طرح این سئوال که باید دید چرا روحانی این حرف را زد؟ دو فرض را مطرح کرد و اظهار کرد: یا باید بگوییم که روحانی دروغ گفته که البته مقام معظم رهبری فرمودند «آقای روحانی متدین هستند»، پس دروغ نمی‎گوید؛ فرض دوم این است که متن برجام را با دقت نخوانده است.

وی با بیان اینکه اگر آقای روحانی متن برجام را نخوانده پس چه چیزی را امضا کرده است؟، افزود: آیا 25 سال محدودیت تمام می‎شود؟ باید گفت «نه»؛ برخی موارد محدودیت ابدی دارند.

نبویان با طرح این سوال که چرا اسرائیل به ایران حمله نمی‎کند، افزود: اسرائیل به هزار دلیل به ایران حمله نمی‎کند، زیرا در بوشهر راکتور هزار مگاواتی داریم که سالانه 30 تن سوخت مصرف شده از آن می‎گیریم و باید 30 تن سوخت جدید به آن تزریق کنیم، سوخت مصرف شده مانع از نگاه چپ اسرائیل به ایران شده است.

*متأسفانه یک بار با دقت برجام را نخوانده‎اند

وی ادامه داد: با یک بازفرآوری از درون این سوخت می‎توان پلوتونیوم استخراج کرد که یکی از مصارف آن ساخت بمب هسته‎ای است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فتوا دادند و بمب اتم را حرام کردند، ادامه داد: اسرائیل فتوا سرش نمی‎شود و سوخت مصرف شده این پیام را دارد که ما مستعد ایجاد خطر برای اسرائیل هستیم.

وی با بیان اینکه طبق توافق باید تمام سوخت مصرف شده راکتورهای حال و آینده را به خارج بفرستیم و این تعهد داده شده که حق نداریم یک گرم سوخت مصرف شده داشته باشیم، افزود: «آینده» به معنی چند سال بعد است، چه کسی اجازه داد علاوه بر محروم کردن این نسل تمام نسل‌های آینده را محروم کنید.؟!

* برجام را به اسم روحانی و علی لاریجانی بنویسید

نبویان ادامه داد: ما برای امنیت اسرائیل سوخت مصرف شده می‎فرستیم و سیاست غرب‎گرا یعنی اینکه آیا بچه‎های ما در دانشگاه می‎توانند علم بازفرآوری را یاد بگیرند که آقایان در آمریکا گفتند «علم بازفرآوری هم نمی‌خواهیم»!

وی با اشاره به اینکه آقای صالحی سه بار قسم یاد کرد که ما چنین محدودیت‎هایی را نپذیرفته‌ایم در حالی که عین متن آمده است، افزود: متأسفانه یک بار با دقت برجام را نخوانده‎اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ظریف چند روز بعد از 23 تیر ماه به مجلس آمد و مواردی مطرح شد که گفت این‎ها را ندیده بودم، افزود: چه کسی این‎ها را نوشته که ندیده‎اند!!!

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‎کننده یک بار متن برجام را با دقت نخوانده است، ادامه داد: یکی از بزرگترین نفوذی که مقام معظم رهبری در مورد آن احساس خطر می‎کنند این است که مسئول مملکت ما خود اعتقاد به دشمن پیدا کند و برای آن هم جشن بگیرد و خودش امضا کند!

نبویان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمود خسارت‎های بزرگ برای حال و آینده کشور وارد شد، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «خوب است از کسانی که ملوانان آمریکایی را دستگیر کردند بیاموزند».

وی با تاکید بر اینکه دپیلماسی غرب‎گرا و لبخند این بلاها را سر ما خواهد آورد، بیان کرد: برجام را به اسم روحانی و علی لاریجانی بنویسید.

نظرات
آخرین اخبار