شورای امنیت اقلیم کردستان در پاسخ به گروه‌های مقاومت عراق:هرگونه تعرض به اقلیم تاوان سنگینی خواهد داشت | فراتاب
کد خبر: 12067
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1401 - 02:40
شورای امنیت اقلیم کردستان عراق بیانیه‌ای در پاسخ به اتهامات هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت مبنی بر آموزش گروه‌های مسلح در اقلیم منتشر کرد.

فراتاب، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در بیانیه خود آورده است: یک گروه غیر قانونی موسوم به کمیته هماهنگی مقاومت عراق که به خوبی می‌دانیم چه طرفی پشت آن قرار دارد، در بیانیه‌ای چندین اتهام و تهدید بی‌اساس را علیه اقلیم کردستان مطرح کرد. این تهدیدات مسئله جدیدی نیست و در عمل و تاکنون اقدامات مخربی در مناطق مختلف عراق انجام داده است که نتیجه آن فقط تخریب و به آشوب کشاندن عراق بوده است.

در این بیانیه آمده: بدین ترتیب اعلام می‌کنیم که هرگونه تعدی به اقلیم کردستان که یک بخش مبتنی بر قانون اساسی در عراق است، بهای سنگینی خواهد داشت. آنها از تاریخ درس نگرفته‌اند وگرنه می‌دانستند که یک قدرت بزرگ و با سلاح زیاد نتوانست اراده مردم ما را در هم بشکند. این گروه‌های غیرقانونی تهدیدی علیه حاکمیت و امنیت عراق هستند و راه را برای رشد تروریسم و ایده‌های رادیکالی هموار کردند.

در پایان بیانیه شورای امنیت اقلیم کردستان عراق آمده است: ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه با هم علیه تروریست‌ها فعالیت می‌کنند؛ در حالی که این گروه‌ها در توطئه‌ها و آشوب و تخریب دست دارند. دولت فدرال مسئول حفاظت از حاکمیت عراق و متوقف ساختن این اقدامات خصمانه است.

پیش از این، در بیانیه هیات هماهنگی گروه‌های شیعی آمده بود: در بحبوحه مواضع ملتهب در قبال فرایند سیاسی عراق که سایه سنگین خود را بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور افکنده است، ما عملیات آموزش گروه‌های مسلح در اقلیم کردستان عراق تحت نظارت «مسرور بارزانی» و تحرکات مشکوک گروه‌های داخلی برای مزدوران خارجی را رصد کردیم که هدف‌شان، آشوبب‌افکنی، ناآرامی، تخریب و برهم زدن وحدت مردم عراق و جامعه با حضور آشکار صهیونیست‌هاست.

در ادامه این بیانیه آمده است، ما همانطور که در مواضع پیشین و کنونی نشان دادیم، به مقامات کردستان اعلام می‌کنیم که این تلاش خبیثانه‌شان و آتشی که تلاش دارند، بیافروزند، پیش از دیگران، دامن خودشان را خواهد گرفت و تنها ناکامی و شکست نصیب‌شان خواهد شد.

منبع: شفقنا

نظرات
آخرین اخبار