کد خبر: 12046
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1401 - 07:40
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با پیش‌بینی حضور حدود پنج میلیون زایر ایرانی در مراسم امسال، گفت که مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه برای عبور زائران آماده می‌شوند.

سید مجید میراحمدی در نشست ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد و با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود سه و نیم میلیون زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بودند، افزود: با توجه به روند افزایش هر ساله زائران اباعبدالله الحسین(ع) و با توجه به اینکه دو سال مراسم اربعین حسینی انجام نشده است، پیش بینی می شود امسال بیش از چهار میلیون زائر داشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: برای همین باید تمهیدات و امکانات خدماتی و رفاهی لازم را همچون سایبان ها و مه پاش ها برای خنک کردن زائران، فراهم سازیم.

میراحمدی با بیان اینکه امسال در نظر داریم مرز خسروی را برای زائران حسینی فعال کنیم، گفت: در همین راستا رایزنی های لازم از طریق سفارت ایران با نخست وزیر و وزیر کشور عراق برای فعال سازی شبانه روزی مرز خسروی انجام شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید داشته اند شرایط راحت و ارزان برای زوار حسینی فراهم شود و برای همین، تمام امکانات را در مرزهای خسروی، مهران شلمچه و چذابه مهیا خواهیم کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به مصادف بودن مراسم اربعین حسینی با ایام گرم سال در نظر داریم که همکاران وزارت بهداشت و هلال و احمر با آمادگی کامل در مرزهای کشور برای ارائه خدمات، حضور داشته باشند.

نظرات
آخرین اخبار