کد خبر: 11989
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1401 - 12:01
گزارش فراتاب از آغاز چهارمین جشنوارە سراسری هەلپه‌رکی بانه

 

بە گزارش فراتاب عصر روز یکشنبه هفتم فروردین، شهر بانه در استان کردستان با نوای موسیقی و هه‌لپه‌رکی به پیشواز چهارمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی رفت.
مراسم افتتاحیه با حضور جمع کثیری از مسئولین، هنرمندان، اهالی موسیقی و علاقمندان در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهر بانە برگزار شد.
فردین یاراحمدی دبیر اجرایی جشنواره، با نامیدن بانه بعنوان پایخت هلپرکیی کوردی گفت: در فراخوان این دورە ۵۷ اثر از ۵ استان کردنشین شرکت کردند کە در داوری بازبینی ۱۲ اثر در قالب گروههای هلپرکی به بخش حضور در جشنوارە راه یافتند.
وی در ادامه از تدارک برگزاری بزرگترین کارناوال هلپرکی بە منظور ثبت در رکورد جهانی گینس در سال آیندە خبر داد و اضافە نمود کە تلاش میکنیم تا جشنواره پنجم در قالب فستیوالی بین المللی برگزار شود.
محمد محمدی عضو شورای شهر بانه بە نمایندگی از شورای شهر ضمن خیرمقدم بە حضار و مهمانان از ارگانها و نهادهای دخیل در برگزاری فستیوال و رسانه‌های پوشش دهنده جشنواره تشکر نمود.
اقای آزادی معاون فرماندار سخنران دیگر مراسم گشایش بود کە با تقدیر از عوامل اجرایی جشنوارە گفت: اغلب بانه در نگاه عمومی چهره‌ای اقتصادی و بازاری دارد و برگزاری این قبیل مراسمات گامی در راستای ارتقای چهره فرهنگی این شهر می‌باشد.

در ادامه آقایان، عبدالکریم سروش، عمر دهدوست، عبید زارعی، فرشید ابراهیمی، سیداحمد توکلی بعنوان داوران جشنواره معرفی شدند و حکم آنان اهدا شد.
بخش پایانی مراسم، نمایش لوگوی جشنواره چهارم و رژە تابلو گروههای راه یافته بە جشنواره بود.
گروه‌های منتخب چهارمین جشنواره هلپرکی بانه از ۵ استان کردنشین ایران عبارتند از: ایلامیان از ایلام، «کورد کرمانشاه» از کرمانشاه، سابلاغ و هوزان از مهاباد، چیا و زریان از سقز، چالاک و به‌روژه از بانه، گووند، دیلان و روژ مرگور از ارومیه، سه جار دانیکش از مریوان.

این مراسم از یکشنبه هفتم فرودین تا سه‌شنبه نهم فروردین، به مدت سه روز برگزار می‌شود.

نظرات
آخرین اخبار