افزایش ۲۸ درصدی واردات کالا از گمرکات کرمانشاه | فراتاب
کد خبر: 11949
تاریخ انتشار: 11 دی 1400 - 14:03
کرمانشاه ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از صادرات یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلار کالا از مرزهای استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشتر این کالاها به عراق صادر شده است.

فراتاب: بختیار رحمانی‌پور با اشاره به صادرات یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون دلار کالا از مرزهای کرمانشاه، اظهار داشت: صادرات ۹ ماهه امسال استان از نظر ارزشی ۹ درصد و از نظر وزنی ۲ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادر شده را شامل کاشی و سرامیک، فولاد، محصولات پلاستیکی، میوه و تره‌بار و میلگرد اعلام کرد و یادآور شد: بیشتر این کالاها به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین مدت ۵۳ میلیون دلار کالا نیز از طریق گمرکات استان کرمانشاه وارد کشور شده که از نظر ارزش رشد ۲۸ درصدی داشته است.

رحمانی‌پور وزن کالاهای وارد شده را هم بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: وزن کالاهای وارداتی ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده این کالاها از طریق گمرک کرمانشاه وارد شده، یادآور شد: پس از گمرک کرمانشاه، دو گمرک پرویزخان و خسروی نیز به ترتیب بیشترین آمار واردات را داشته اند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه آلیاژآلومینیوم، ماشین آلات خط تولید و انواع تایر را از مهمترین کالاهای وارد شده در ۹ ماهه امسال اعلام کرد.

 

نظرات
آخرین اخبار