اکران «امتحان» در جشنواره‌های فیلم «گوا» هندوستان، «تفلیس» گرجستان و «دریای سرخ» عربستان | فراتاب
کد خبر: 11942
تاریخ انتشار: 7 دی 1400 - 17:41

فراتاب - منصور جهانی: فیلم سینمایی «امتحان» ساخته شوکت امین کورکی در پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «گوا» هندوستان، بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «تفلیس» گرجستان و جشنواره فیلم «دریای سرخ» عربستان اکران شد.

فیلم سینمایی «ئه‌زموون» (امتحان) The Exam به کارگردانی شوکت امین کورکی، به تهیه کنندگی ممد اکتاش، به نویسندگی مشترک شوکت امین کورکی و محمدرضا گوهری فیلمنامه‌نویس سرشناس ایرانی و محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و کشورهای آلمان و قطر؛ در جدیدترین حضور جهانی خود در بخش «پانورامای جهان» در پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «گوا» Goa فستیوال معتبر و رده الف سینمای جهان در کشور هندوستان، در بخش «افق‌ها» HORIZONS در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تفلیس» Tbilisi در کشور گرجستان و همچنین در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» Red Sea در شهر جده در کشور عربستان سعودی روی پرده رفت.
جشنواره بین‌المللی فیلم «گوا» به عنوان قدیمی‌ترین و یکی از مهمترین جشنواره‌‌های فیلم در قاره آسیا که با هدف ایجاد بستری مشترک برای فیلمسازان سراسر جهان تأسیس شده است؛ پنجاه و دومین دوره آن به ریاست هیئت داوران «رخشان بنی‌اعتماد» کارگردان سرشناس سینمای ایران و با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای جهان در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش «مسابقه بین‌الملل»، بخش «پانورامای جهان»، بخش «مسابقه فیلم‌های اول»، بخش «پانورامای فیلم‌های هندی»، بخش «اکران ویژه»، بخش «گوا»، بخش «بزرگداشت»، بخش «کارگاه آموزشی» و ... در روزهای 29 آبان ماه تا 7 آذر ماه امسال (20 تا 28 نوامبر 2021) در شهر ساحلی گوا در کشور هندوستان برگزار شد.
بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تفلیس» با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای جهان در دو بخش «افق‌ها» و بخش «اتحادیه اروپا» در روزهای 14 تا 21 آذر ماه امسال (5 تا 12 دسامبر 2021) در کشور گرجستان برگزار شد.
همچنین نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» به ریاست «محمد الترکی»، به ریاست هیئت داوران «جوزپه تورناتوره» Giuseppe Tornatore کارگردان سرشناس ایتالیایی، با شعار «امواج تغییر»، با حضور چهره‌های سرشناس سینما و نیز با نمایش 138 فیلم از کارگردانان 67 کشور جهان در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش «مسابقه اصلی»، بخش «برترین‌های عربی»، بخش «مسابقه فیلم کوتاه»، بخش «برگزیده جشنواره‌ها»، بخش «تماشایی عرب»، بخش «گنجینه‌های سینما»، بخش «بازار فروش فیلم»، بخش «سینمای جدید عربستان»، بخش «نسل آینده»، بخش «سینمای محله» و ... در روزهای 15 تا 24 آذر ماه امسال (6 تا 15 دسامبر 2021) در شهر بندری جده در کشور عربستان برگزار شد.
فیلم سینمایی «ئه‌زموون» محصول کمپانی «میتوس فیلم» برلین و کمپانی «مستی فیلم» سلیمانیه که با حمایت وزارت روشنبیری (فرهنگ و هنر) و جوانان حکومت اقلیم کردستان تولید شده است، توسط کمپانی آلمانی «آرت هود» ArtHood در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود.

برای اطلاع بیشتر:
https://filmguide.iffigoa.org/detail/?id=5283

https://www.tbilisifilmfestival.ge/en/horizons/

https://redseafilmfest.com/en/our-films/?film_id=98

نظرات
آخرین اخبار