کد خبر: 1192
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 15:55
شرایط برای ورود به کاخ جشنواره بسیار سخت خواهد شد

به گزارش فراتاب، اگر دیدن تصاویر مربوط به حملات تروریستی ماه های گذشته شهر پاریس را در ذهن خود به یاد بیاورید، متوجه خواهید شد که این کشور هنوز خود را زیر سایه تهدیدات انتحاری افراد مسلح وابسته به گروهک داعش می بیند.
این نگرانی برای دولت فرانسه پس از حملات مشابه تروریستی در کشور بلژیک بیشتر از گذشته است. با نزدیک بودن زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کن امسال، دولت فرانسه این رویداد فرهنگی و هنری را به عنوان یکی از هدف های احتمالی تروریست های دولت اسلامی یا همان داعش می دانند و دامنه اقدامات امنیتی در زمان برگزاری این فستیوال را بیشتر خواهد کرد. در همین حال امروز (جمعه) روزنامه معتبر «لوموند» در سایت خود مطلبی را درباره تهدید جدی جشنواره کن توسط تروریست ها افراط گرای اسلامی منتشر کرده است.
لوموند در ادامه اعلام کرده که این تهدیدات تا اندازه ای توسط دولت فرانسه جدی گرفته شده که حتی یک فیلم آزمایشی نیز دراین مورد ساخته شده تا نشان دهد پلیس های ضد تروریست چگونه جلوی کاخ محل برگزاری فستیوال پیاده شده و داخل کاخ می شوند تا حمله تروریست ها را خنثی کنند.
شرایط برای وارد شدن به کاخ جشنواره بسیار سخت و شدید خواهد بود و احتمالا تعداد سانس ها برای بهتر کنترل کردن همه افراد و ساک ها و غیره به درازا می انجامد.
در همین ارتباط مسئولان بخش «پانزده روز کارگردانان» اعلام کردند که بنا به دلایل امنیتی ناچارشده اند تعداد ۱۷ سانس از برنامه های خود را حذف کنند.
به نظر می آید این جشنواره جهانی با خطر جدی تهدید بمب گذاری و آشوب روبرو خواهد بود با وجود این وزیر کشور فرانسه قول داده برای ایجاد امنیت بیشتر و بهتر جشنواره کن امسال، نیروهای پلیس را به شدت افزایش دهد. کشور فرانسه که در ماه های اخیر هدف حملات و کشتار تروریستی اسلام گرایان افراطی بوده و حالت فوق العاده در این کشور همچنان پا برجاست به همین دلیل قرار است در فستیوال امسال کن، سخت گیری های بیشتری به عمل آید.
به نظر می رسد احتمال حملات تروریستی باعث شده تا وزارت کشورفرانسه وضعیت فوق العاده در این کشور را برای دوماه دیگر تمدید کند.

منبع: بانی فیلم

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار