کد خبر: 119
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 15:39
جان کری در چین:
وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با همتای چینی‌اش تاکید کرد که برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی بر بیشتر مذاکرات دو طرف سایه افکنده بود و آمریکا اقدامات اخیر کره را تهدیدی جدی می‌انگارد.

فراتاب: به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت: ما با مسئولان چین درباره مسائل مختلفی از جمله امنیت سایبری و آب و هوا صحبت کردیم اما بخش عمده و مهم مذاکراتمان درباره کره شمالی و اقدامات هسته‌ای خطرناک این کشور بود.

 کری گفت: بگذارید واضح بگویم اقداماتی که کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) انجام می‌دهد خطرناک و بسیار نگران کننده است اما تاکید می‌کنم که آمریکا از شهروندان خود و دوستانش در هر جای جهان محافظت می‌کند.

 وزیر خارجه آمریکا گفت: کره شمالی یک تهدید آشکار برای جهان است بدون در نظر گرفتن اینکه این کشور بمب هیدروژنی آزمایش کرده یا نه، ما برنامههای کره شمالی را یک تهدید جدی برای امنیت جهان به حساب می‌آوریم. این کشور به دنبال توسعه سلاح‌های شیمیایی و افزایش توان موشکی خود با ساخت موشک‌های بالستیک است تا بتواند هر جای دنیا را هدف قرار دهد.

 وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا به وظایف خود در حمایت از امنیت جهان عمل می‌کند. همه باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشیم. در پرونده ایران جهان متحد در کنار هم ایستاد و گفتیم که این کشور نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد. با تمام احترام می‌گویم، تحریم‌های زیادی علیه ایران وضع کردیم تا مانع از برنامه‌های هسته‌ای این کشور شویم و اکنون این تحریم‌ها علیه کره نیز درجریان است.

 وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه در مواضع کشورهای جهان در خصوص محکومیت برنامه‌های هسته‌ای کره هیچ اختلافی نیست گفت: ما با همپیمانان بین المللی خود از جمله روسیه و چین درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی اختلاف نظر نداریم. ما همگی معتقدیم که شبه جزیره کره باید خالی از سلاح هسته‌ای باشد و تصمیم داریم قطعنامه‌ای را در شورای امنیت در این باره به تصویب برسانیم که اکنون درباره محتویات آن بحث می‌کنیم.

وزیر خارجه چین نیز با تاکید براینکه آزمایش موشکی کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بوده از شورای امنیت خواست در پاسخ به این اقدامات کره شمالی قطعنامه دیگری تصویب کند. وی گفت: از نظر ما قطعنامه جدید نباید شرایط را در شبه جزیره کره تشدید کند.

نظرات
آخرین اخبار