شبکه زاگرس برای کرمانشاهی‌ها برنامه‌ می‌سازد یا برای تهرانی‌ها؟ | فراتاب
کد خبر: 11889
تاریخ انتشار: 15 آبان 1400 - 13:08
چرا زبان کُردی، هنرمندان و بزرگان کرمانشاهی در این شبکه مهجورند؟

فراتاب: با حکم مقام معظم رهبری رئیس سازمان صدا و سیمای کشور تغییر کرد و سکانداری آن به جناب آقای جبلی که سابقه‌ی زیاد در صدا و سیما دارند رسید. صدا وسیما گوش و زبان رسای مردم ایران است، باید درکنار مردم و در راستای پیشرفتِ فرهنگ و هنر برای ایران اسلامی باشند.

ما قبل از انقلاب از این منظر روزهای خوب ودرخشانی در صدا و سیما نداشتیم و شاید آرزوی تک تک ما هم این بود که روزی بنشینیم برنامه‌های ایرانی اسلامی را نگاه کنیم.

 انقلاب که شد شوری که بر پاشد صدای رسا از تغییر سرتاسر ایران زمین را گرفت و مردم به خیابان‌ها آمدند و هرقومی و استانی با فرهنگ و زبان بومی خودش شعرها، سرودها برای ادامه راه انقلاب سرودند و از میان مردم دیار پهلوان پرور و شهیدپرور کرمانشاه با وجود هنرمندان چیره دست و شعاری نامی طنین اندازه استقبالِ شور شعف انقلاب شد و در جنگ‌ها نیز با صداهای تاثیرگذار و سیمای از اصالت و پاکی به مبارزه پرداختند تا از کیان انقلاب اسلامی دفاع نمایند.

چون ایران وطن‌شان بود کرمانشاه پاره‌تن آنها و به امید آن بودند که روزی کرمانشاه که قدمتی تاریخی به پهنای ایران زمین دارد مردم دنیا از فرهنگ وآداب این شهر کُردنشین را به خوبی بشناسند و در این میان صدا وسیما یکی از مهمترین ارگان‌هایی بود که انتظار آن می‌رفت بهتر به استان‌های محروم بخصوص کرمانشاه می‌پرداخت،

 چه بخواهیم وچه نخواهیم کرمانشاه شهری کردنشین و استان مرزی ایران است که همیشه آماج مشکلات جنگ و محرومیت بود و تمامی دشمنان این مردم اصیل کُرد به میدان آمدند که فرهنگ اصالت و زبان این شهر را تحت تاثیر قرار دهند و کرمانشاه را سمت بی‌هویتی و فرهنگ غربی ببرند آری اینجا کرمانشاه است اما هیچ شبکه‌ایی رسانه برای کرمانشاه کرد نشین برنامه‌ایی کردی ندارد، اینجا کرمانشاه شعار و هنرمندان آن را باید برنامه‌های‌شان در شبکه‌های استانی دیگر استان‌ها و شبکه‌های برون مرزی ببینیم، اینجا کرمانشاه است باید برای دیدن رسانه و برنامه‌های کردی همیشه از شبکه‌های دیگر استان‌های کُردستان، ایلام، مهاباد را ببینیم، اینجا کرمانشاه است شبکه زاگرس که باید صدای مردم مظلوم کرمانشاه باشد، فقط اسمش را یدک می‌کشد و به تنها چیزی که نمی‌پردازد یا بسیار کم می‌پردازد مردم کُرد و زبان کُردی و برنامه‌های مرتبط با فرهنگ و واقعیات این استان مهم کشور است!

جناب آقای جبلی، نمی‌دانم شما کرمانشاه را می شناسید یا نه؟ آیا تابحال برنامه‌های شبکه زاگرس کرمانشاه را دیده‌اید و احتمالا فکر کنید کرمانشاه زبانش و فرهنگش تغییر کرده باشد یا فکر کنید اشتباهی گیرنده را عوض کرده باشید تعجب نکنید چون کسانی اداره این مرکز حساس را در دست گرفته‌اند برای مردم کرمانشاه برنامه پخش نمی‌کنند بلکه برای شادی دشمنان ما که در مرزها کمین کرده‌اند برنامه‌های زیادی گذاشته‌اند و خبری از فرهنگ و زبان کرمانشاه نیست!

کرمانشاه از همه نظر مظلوم است از مسئولانش که حیاط خلوت مدیران کمتر شناخته شده و توانمند است، از محرومیت و بیکاری که هرسال رتبه اول کشور را داراست، راستی بگویم شبکه زاگرس کرمانشاه برنامه‌های متنوعی فقط برای کسانی‌که شما و عزیران مسئول پایتخیت می‌گذارید انجام می‌دهند.

جناب آقای جبلی اگر سری به استان کرمانشاه زدید حتما پشت بام خانه ها را در هواپیما ببینید تا دیش ماهوره‌ها را ببینید که به کدام سمت هستند وشبکه زاگرس کرمانشاه به سمت کجا آتن می‌دهد؟

جناب آقای جبلی اکنون که سکاندار مرکز حساس صدا وسیمای ایران شده‌اید از شما انتظار می‌رود در سیاست‌های شبکه زاگرس به جدی تغییرات اساسی را در اولویت قرار دهید و برنامه‌هایی به زبانها وگویش‌های استان کرمانشاه را براین مردم محروم ومظلوم برنامه‌ریزی کنید از مدیران کاربلد بومی استفاد کنید از مجریان بومی توانمند کرمانشاه برای اجرای برنامه ها استفاده شود بگذارید چند صبای هم از زبان مادری و برنامه هایی برای حضور هنرمندان، نخبگان، این دیار را در شبکه زاگرس کرمانشاه ببینیم منتظر خبرهای خوشِ شما برای استان کرمانشاه خواهیم بود.

 

نویسنده: فردین رحیمی – فعال مدنی و فرهنگی

نظرات
آخرین اخبار