میزان صادرات از مرز مهران به عراق و اقلیم کردستان چه میزان است؟ | فراتاب
کد خبر: 11835
تاریخ انتشار: 3 مهر 1400 - 12:19

فراتاب: مدیر کل گمرک ایلام گفت: ۴۶۶ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وح الله غلامی اظهار داشت: این میزان کالا با وزن ۹۱۴ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره بهمیزان کل صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته بیان کرد: در این مدت و با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی چندماهه مرز، ۵۵۳ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی تاکید کرد: در این مدت ۹۰۷ هزار تن صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی صادر شده در سال گذشته از مرز مهران افزود: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک ایلام یادآور شد: فعالیت تجار ایرانی و عراقی در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام و در محیط گمرک نیز کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط پرسنل به خوبی رعایت می‌شود.

غلامی با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحد‌های تولیدی، نظارت بر پرواز‌های خارجی و نظارت بر ورود کالا‌های اولیه را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

نظرات
آخرین اخبار