عراق خواهان حضور هند در کدام بخشهای اقتصادی این کشور است؟ | فراتاب
کد خبر: 11831
تاریخ انتشار: 1 مهر 1400 - 11:35
دیدار وزرای خارجه عراق و هندوستان در نیویورک

فراتاب: وزیر امور خارجه عراق خواستار افزایش سرمایه‌گذاری هند در بخش‌های بهداشت و کشاورزی و انرژی و ارتباطات شد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، «فؤاد حسین» در دیدار با همتای هندی خود سوبرامانیام جایشانکار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، روابط دوجانبه و راه های گسترش آن در عرصه‌های گوناگون را بررسی کرد.

براساس این بیانیه، حسین تأکید کرد که عراق در پی برقراری روابط عمیق با هند و افزایش مبادلات تجاری و گسترش چشم‌اندازهای تازه در عرصه سرمایه‌گذاری در بخش‌های بهداشت و کشاورزی و انرژی و ارتباطات و همکاری‌های علمی و تبادل دانشجو و افزایش کرسی‌های دانشگاهی برای دانشجویان عراقی و اجرایی کردن تفاهم‌نامه مرکز مطالعات مشترک است.

او از نقش هند در حمایت از عراق درمحافل بین‌المللی و جنگ با تروریسم قدردانی کرد.

مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان و تبادل اطلاعات در عرصه مبارزه با تروریسم از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

آمارهای مرکز دیده بان تحرک نفتکش‌ها (فورتکسا) نشان می‌دهد که عراق در ماه ژوئیه گذشته بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به هند بوده است و 64 درصد واردات نفتی هند از عراق بوده است.

براساس این گزارش، هند در ماه ژوئیه 3.27 میلیون بشکه نفت وارد کرده که 2.1 میلون بشکه آن از خاورمیانه بوده است.

این گزارش افزوده که 853 هزار بشکه از این مقدار از عراق و 622 هزار بشکه از عربستان و 340 هزار بشکه از امریکا و 310 هزار بشکه از نیجریه و در نهایت 305 هزار بشکه از امارات بوده است.

 
نظرات
آخرین اخبار