بیش از ۲ میلیارد دلار قرارداد در جشنوار فیلم پکن امضا شد | فراتاب
کد خبر: 1180
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1395 - 10:10
در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم پکن در پایتخت چین دست اندرکاران این صنعت قراردادهایی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار امضا کردند.

به گزارش فراتاب، نزدیک به ۶۵ شرکت فیلمسازی و دست اندرکاران تولید فیلم جهان، این قراردادها را برای اجرای ۴۹ طرح مرتبط با فعالیت های تولید فیلم و گسترش صنعت سینمایی امضا کرده اند.

این قراردادها در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم و در هتل بین المللی پکن و به دنبال برگزاری برنامه ویژه بازار تجارت و فیلم در این محل به امضا رسیده است.
بیش از ۳۰ هزار نفر از غرفه ها و بخش هایی که در مدت سه روز در این هتل برپا بود، بازدید کردند که نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر از آنها از اهالی سینما، مسئولان و دست اندرکاران حرفه ای این صنعت بوده اند.
از پیش از برگزاری جشنواره فیلم پکن اعلام شده بود که امسال تمرکز داوران و دست اندرکاران بر نوآوری، ایده های نوین، برنامه های جدید و فعالیت های پیشرو در صنعت فیلم و فیلمسازی خواهد بود.
در جشنواره امسال به نقش نیروهای مستعد جوان در این صنعت اهمیت زیادی داده شد و همزمان بیش از ۶۷۰ طرح سرمایه گذاری در بخش های مختلف مربوط به سینما معرفی گردید که نسبت به جشنواره سال قبل در چین ۴۸ درصد رشد داشته است.
اداره فیلم و رادیو و تلویزیون چین در تارنمای خود گزارش کرده است که صنعت سینما و طرح های آن امسال از حمایت بیشتر سرمایه گذاران در مقایسه با دوره گذشته برخوردار بوده است.
میزان قراردادهایی که امسال برای ساخت فیلم، سریال های تلویزیونی، ساخت سینما و مجموعه های نمایش فیلم و طرح های سینمایی در پکن امضا شد نزدیک به ۱۸ درصد بیشتر از پنجمین دوره این جشنواره عنوان شده که سال گذشته نیز چین میزبان آن بود.
شمین جشنواره بین المللی فیلم با نمایش ۵۰۰ اثر از کارگردانهای مختلف دنیا روز شنبه به فعالیت یک هفته ای خود پایان داد.
به رغم آنکه سال گذشته فیلم «موقت» به کارگردانی «امیر عزیزی» با استقبال خوبی از سوی مردم چین مواجه شده بود، سینمای ایران امسال نماینده ای در این رویداد بزرگ سینمایی نداشت.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار