کد خبر: 11763
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1400 - 10:50
معرفی کتاب؛ اثر مشترک پروفسور قوام و د.بهرامی

فراتاب - گروه کتاب: کتاب «حکمرانی جهانی از نظریه تا عمل» توسط انتشارات وزارت امور خارجه در سال 1400 چاپ شده است و در دسترس خوانندگان عزیز قرار دارد.

پروفسور سیدعبدالعلی قوام استاد برجسته روابط بین الملل و دکتر سیامک بهرامی از اساتید و پژوهشگران شناخته شده این حوزه مولفین کتاب مذکور هستند.

این کتاب 540 صفحه بوده و در چهار فصل تنظیم شده است. در فصل اول سعی شده به صورتی مبسوط و مفصل نظریه ها و دیدگاههای موجود در باب حکمرانی جهانی بیان گردد و در پایان فصل برداشت خاص نویسندگان از حکمرانی جهانی بیان شده که از ان تحت عنوان الگوی نظم تکثیری نام برده ایم.

در فصل دوم دولت ملت به چالش کشیده شده و تحولات ماهیت و اینده آن در خاورمیانه در بستر نظم تکثیری مورد بررسی وتفحص قرار گرفته است.

در فصل سوم و چهارم دو مدل از حکمرانی های ظهور یافته در خاورمیانه که به عنوان جایگزینی برای نهاد دولت تلقی می شوند مورد بررسی قرار گرفته اند.مدل اول حکمرانی خلافت اسلامی داعش است که به عنوان یک مدل مذهبی در بستر نظم تکثیری شکل گیری تحولات و ماهیتش مورد بررسی قرار گرفته است.

مدل دوم حکمرانی حزبی_شهری موجود در اقلیم کردستان عراق است که در فصل چهارم بررسی شده است و تحولات و ماهیت و اینده این حکمرانی برای خوانندگان در بستر الگوی نظم تکثیری بیان شده است در این فصل همچنین گریزی به مسئله دولت کردی رفراندم و اینده ان در بستر نظم تکثیری زده شده است.
فقر ادبیات در حوزه حکمرانی جهانی در ایران در کنار بررسی و تبیین تحولات نوین در خاورمیانه در چارچوب یک دیدگاه نظری نوین انگیزه ای برای نوشتن این کتاب بود.امیدوارم اثر نامبرده در انجام این کار موفق بوده باشد و مورد استفاده مخاطبین عزیز قرار گیرد.پذیرای انتقادات خوانندگان گرامی در باب این کتاب هستیم.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار