رابطه میان اعتقادات مذهبی و عدم استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن در کردستان | فراتاب
کد خبر: 11697
تاریخ انتشار: 11 تیر 1400 - 12:45
استاندار کردستان مطرح کرد:
درخواست استاندار کردستان از چهره‌های با نفوذ اهل سنت برای تغییر برخی رویه‌ها و رفتار مردم در قبال تسهیلات

فراتاب: بهمن مرادنیا استاندار کردستان خواهان تغییر فرهنگ استفاده از تسهیلات مختلف بانکی و از جمله در حوزه مقاوم سازی مسکن در برخی مناطق استان شد.

به گزارش فراتاب استاندار کردستان از حاشیه نشینی به عنوان یکی از مشکلات مناطق شهری استان یاد کرد و گفت: هم اکنون۵۰ درصد جمعیت شهری کردستان در ۲۵ درصد شهرها زندگی می کنند.

بهمن مرادنیا در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سنندج اظهار کرد: خوشبختانه بنیاد مسکن جزو نهادهایی است که در آن تغییر ایجاد نشده و با همان فضا در حال خدمت است.

وی افزود: امیدواریم دامنه فعالیت‌های بنیاد مسکن در کردستان بیش از پیش شود چرا که اجرای طرح هادی روستاها از جمله دغدغه‌هایی است که از سوی روستاییان استان مطرح می‌شود.

مرادنیا اعتقادات مذهبی ساکنان غرب استان را دلیل عدم استفاده آنان از تسهیلات مقاوم سازی خانه‌های روستایی عنوان کرد و این موضوع را نیازمند فرهنگ سازی دانست.

وی در این دیدار خواستار اقدام جدی تر در کردستان به ویژه در غرب استان شد و با اذعان به اینکه اهالی این مناطق به دلیل محدودیت‌های مذهبی تمایلی به استفاده از تسهیلات ندارند، پیشنهاد کرد همایشی برگزار شود و با کمک چهره‌های سرشناس و مقبول اهل سنت، اهالی این مناطق هم به استفاده از این فرصت تشویق شوند.

استاندار کردستان حاشیه نشینی را یکی دیگر از مباحث مهم در استان عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد از جمعیت شهری در ۲۵ درصد از فضای شهری استان ساکن هستند و بحث حاشیه نشینی در کردستان نیازمند یک اقدام جدی است.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: همه توان خود را برای مقاوم‌سازی مسکن محرومین و دیگر مأموریت‌ها در حوزه خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به مردم بکار خواهیم گرفت.

وی افزود: انتظار داریم روحانیون اهل سنت کردستانی ضمن معرفی حساب ۱۰۰ امام، با برطرف کردن شبهات شرعی، مردم را به استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکونی تشویق کنند.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار