4 نوع واکسن ایرانی ضد کرونا در راه است | فراتاب
کد خبر: 11649
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1400 - 20:53
بررسی آخرین اخبار در خصوص تامین واکسن کرونا در ایران

فراتاب: کمتر کسی تصور می‌کرد ویروسی متولد شود که جهان را با آخرین‌ تکنولوژی‌های ساخته‌ی بشر‌درگیر کند. اما با گذشت یک سال و چند ماه، مردم مجبور به زندگی درکنار این ویروس کشنده شدند. حال، علم بشر در نبرد با کرونا ظاهرا پیروز شده و از چندی پیش ساخت و توزیع واکسن کرونا البته با نوسان‌ها و تفاوت‌های قابل توجهی در اقصی نقاط جهان آغاز شده است. در گزارش پیش رو به بررسی آخرین اخبار در خصوص تامین واکسن کرونا در ایران می‌پردازیم

مینو محرز: مردم نگران تهیه و تزریق واکسن کرونا نباشند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تولید داخلی واکسن کرونا در کشور توسط شرکت‌های مختلف گفت که این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.مینو محرز در مراسم رونمایی از اولین محصول تولید شده واکسن کووایران‌برکت (۳۰۰هزار دوز واکسن) افزود که واکسن ایرانی کرونا به زودی به بازار می‌آید و با تولید واکسن توسط شرکت‌های داخلی اینکه دیگر کشورهای خارجی به ما واکسن بفروشند یا نفروشند مهم نیست. فاز اول تولید واکسن کووبرکت‌برکت به صورت رسمی آغاز شد و تا تیرماه امسال حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن عرضه می‌شود.

مصطفی قانعی: ۴ واکسن جدید در راه است

ريیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین خبرها از وضعیت تولید و کارآزمایی بالینی واکسن‌های ایرانی کرونا را به این صورت تشریح کرد که واکسن نوترکیبی توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در حال اخذ مجوز است. واکسن مشترک پایافن‌یاخته و اسوه از بانک ملی با تکنولوژی ویروس غیرفعال احتمالا تا اواخر خرداد ماه مجوز کد اخلاق بگیرد و واکسن شرکت رناپ با تکنولوژی MRNA (مشابه واکسن مدرنا) نیز تا پایان خرداد و اوایل تیر مجوز اخلاق خواهد گرفت.

روحانی: واکسن نزده‌ام چون نوبتم نشده است

رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برخی شوخی یا جدی می‌گویند واکسن که آمده، اول ماها زده‌ایم، عرض میکنم که بنده هم نزده‌ام چون نوبتم نشده است.

طبق آمار و ارقام، در ایران یک میلیون و هفتصد و هفتاد هزار نفر واکسن را دریافت کرده‌اند و از این تعداد، دویست و نود و دو هزار نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند. به طور کلی ۴/۰٪ جمعیت ایران به طور کامل واکسن شده‌اند.

 

گزارش هانا لهونی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار