انتشار جزئیات مربوط به گفت‌وگوی تخت‌روانچی با سناتور آمریکایی | فراتاب
کد خبر: 11647
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1400 - 12:03

فراتاب: رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل جزئیات گفت‌وگوی نماینده ایران در سازمان ملل با یک دیپلمات آمریکایی را اعلام کرد.

شاهرخ ناظمی، رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ایسنا در واکنش به انتشار خبر دیدار سفیر ایران با کریس مورفی، سناتور آمریکایی گفت: در ملاقات مجازی بعد از ظهر سه‌شنبه با سناتور کریس مورفی، آقای تخت روانچی با اشاره به مذاکرات جاری در وین، بر لزوم لغو عملی همه تحریم های آمریکا که تحت عناوین مختلف وضع شده تاکید و از آن به عنوان کلید حل موضوع یاد کرد. 
وی افزود: همچنین در مورد یمن، اراده جمهوری اسلامی بر حل و فصل صلح آمیز جنگ در یمن مورد اشاره قرار گرفت و تاکید شد هر گونه راه حل بحران یمن باید متضمن رفع کامل محاصره مردم و ارسال بدون مانع کمک های انسانی به آن کشور و آتش بس باشد.
ناظمی گفت: در خصوص جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، نیز تاکید شد که درگیری اخیر با تحریک رژیم صهیونیستی آغاز شد و با کشتار مردم فلسطین ادامه یافته است اما طی چند روز اخیر دولت آمریکا با حمایت از اسراییل مانع تصویب حتی یک بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس شده است.
رایزن مطبوعاتی کشورمان ادامه داد: همچنین موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تبادل جامع زندانیان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

نظرات
آخرین اخبار