انتخابات عرصه‌ای برای ارائه برنامه‌هاست نه ... | فراتاب
کد خبر: 11644
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1400 - 16:34
  دکتر کامبیز مهدی­‌زاده
عرصه انتخابات چاله‌میدان و پاقاپوق نیست که با ادبیات تهاجمی به دنبال یافتن متهم و محاکمه وی باشید.

فراتاب:  بالاخره مهلت ثبت ­نام در انتخابات ریاست جمهوری تمام شد و قطاری از داوطلبان به راه افتادند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند. در حالی که برخی خود، مشکل هستند و نبودشان به حل شدن مشکل کمک می‌کند. از افرادی که دوستان و همفکران آن­ها سال‌ها مذاکره کننده و دیپلمات ارشد بودند و تنها نتیجه مذاکرات این افراد، ارجاع پرونده ایران به فصل 7 بود آمدند، تا فردی که در سال­های نه چندان دور از شورای نگهبان اجازه ورود به انتخابات را گرفته و در مناظرات آن را به رخ رقیب می‌کشید اما امروز در پشت تریبون، شورای نگهبان را زیر سوال می­برد.

شخصی که در طول دوران مدیریتش، کشور را دچار مشکلات فراوانی کرد، امروز در نقش نجات‌­دهنده در این عرصه حضور یافته بود و با رفتار خود نشان داد تنها زمانی به قانون احترام می‌­گذارد که به نفعش باشد و مصلحت نظام را در نظر ندارد و فقط به مصلحت خود می­‌اندیشد. هر شخصی که برای ثبت ­نام در انتخابات حضور پیدا کرده است باید به قانون اساسی اعتقاد داشته باشد اگر اعتقاد ندارد پس چرا در این عرصه حضور پیدا کرده است؟

همه آمدند، از فردی که با توئیت‌­های عجیب و سخنرانی و کارشناسی در هر عرصه­‌ای از مسائل اقتصادی گرفته تا مسائل نظامی، جدال، حاشیه و جنجال در کشور راه انداخت تا کسانی که به زنجانی قدرت دادند و دکل نفتی مثل خودکار گم شد. آمدند تا رفع مشکل کنند.

عزیزان نیایید شما خود، مشکل هستید

متاسفانه از برنامه‌ها و اهداف خبری نیست. بگذارید افرادِ بابرنامه، بااخلاق و بافکر وارد این عرصه شوند. با تهدید و توهین و بگم‌بگم و افشاگری و متهم کردن دیگران به جاسوسی نمی‌‎توان کشور را اداره کرد. امروز نیاز به ابرمرد نداریم، سوپرمن مال کارتون‌هاست، امروز ما به شخصی نیاز داریم که از خود ابتکار داشته باشد و دارای مدیریت پخته و عاقلانه باشد. کشور به انسان عاقل و کارآمد نیاز دارد نه عوام‌فریب که از راه تحریک احساسات و هیجان جمعی و توسل به عواطف و سوءاستفاده از قهرمانان ملی این کشور، بخواهند رای بیاورند. امروز زمان پرتاب کفش و توهین به اشخاص نیست، هنوز هم پرتاب کفش به بزرگان نظام را به یاد داریم.

با شعار و هیاهو نمی‌توان مدیریت کرد. امروز زمان برادرکشی و متهم کردن خواهران و برادرانِ افراد نیست. دین اسلام دین اخلاق و کرامت انسان‌هاست. عرصه انتخابات چاله‌میدان و پاقاپوق نیست که با ادبیات تهاجمی به دنبال یافتن متهم و محاکمه وی باشید. کشور دادگاه دارد و اگر کسی تخلفی داشت، باید در آن مرجع رسیدگی شود. لازم نیست شما قاضی شوید. مردم نظاره‌­گر رفتار شما هستند، آن­ها را با این سخنان سخیف دلسرد نکنید. حرمت بزرگان و زحمت‌کشان نظام باید حفظ شود. برخی وضعیت کنونی را بیابان جلوه می‌دهند و می­‌گویند آمده‌­ایم بهشت بسازیم، گویا از شرایط کشور خبر ندارند و چنان صحبت می­‌کنند که انسان فکر می‌­کند از مریخ آمده‌­اند. مقام معظم رهبری هم در سخنان اخیر خود به این نکته اشاره داشتند، راهکار­ خود را برای اداره‌ی کشور ارائه کنید، عوام­‌فریبی بس است برنامه‌های‌تان کجاست؟

منبع: ایلنا 

نظرات
آخرین اخبار